Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1279 ggr
[Oden 35]
2018-04-01 16:50

Lung XCancer En resa utan lyckligt slut

För Lite drygt 2 år seden fick min flickvän som då var 44 år en massa svåra utslag som liknade eksem över hela kroppen utom i ansiktet  hon sökte hjälp på vårdcentralen och hon fick en massa salvor mjukgörande och cortisone men det vart inte så mycket bättre tiden gick och hon började få var i öronen och hårbottnen flera vårdcentral besök senare men hände inte så mycket inga blodprov togs. Fick en remiss  till falun dom sa att det var svår eksem elternativt att det var Psoriasis . Min Flickvän som då var inskriven i Fisnsam hade inte jobbat på många år . Han på Finsam ringde till vård centralen och krävde provsvar, Då tog det fart Det vart både blod prov och vi fick åka till Avesta för en Scanning när svaret kom trodde dom att det var Tuberkolos eller Cancer det visade sig att hon hade både Kol och Lungcancer Som hade spridit sig och när vi kom till  läkaren så vart det en dödsdom skulle hon inte ta emot någon behandling skulle hon inte överleva till nästa jul . Min flickvän har minskat i vikt så nu väger hon 37 kilo och läkaren sa att hon skulle gå igenom cellgifts behandling vilket hon antagligen inte skull orkat med.Men  ett till blodprov visade att hon hade en mutation i cancercellen som bara typ 5% har Så hon slapp cellgifterna än så länge  så dom satte in en målsökande Medicin som heter alecensa den har hon nu tagit utan några störrre biverkningar. Så nu väntar vi på nästa scanning …….

Annons:
Maria
2018-04-01 17:36
#1

Hoppas nästa scanning ger ett bra resultat.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

_Fisken
2018-04-01 17:40
#2

Vi håller tummarna!

NiklasTyreso
2018-04-21 19:47
#3

Bra att ni fått diagnos och påbörjat behandling. Ju snabbare man får rätt behandling, desto större chans att det ska gå bra. Min far dog för att det tog 7 månader att ställa diagnos och 2 månader efter diagnos dog han.

Maria
2018-04-21 19:50
#4

Ts har tyvärr avslutat sitt konto.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: