Annons:
Etikettfamilj-vänner-berörda
Läst 1367 ggr
filopa
2018-12-08 01:43

Hur bemöta anhörig?

Vi fick reda på att min faster har cancer för 3 veckor sedan. Imorgon ska jag träffa henne för första gången sedan i somras. Min pappa tror inte att hon kommer att klara sig till jul, men säger också att det inte är helt kört. Jag har väääldigt mycket ångest över hur min pappa och farmor kommer må ifall att hon går bort. Även hur jag ska bete mig när jag träffar henne. Har ni några tips/egna erfarenheter om hur jag ska bemöta henne imorgon?

Annons:
Vixxen
2018-12-08 01:55
#1

Var som vanligt. Vill hon prata om det gör hon det.

Maria
2018-12-08 07:27
#2

Jag håller med. Var som vanligt.

Du kan även säga att du håller tummarna för henne och sedan så märker ju du om hon vill prata eller inte. Det kan vara svårt när andra låtsas som ingenting också.

Det får bli en balansgång så att säga.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2018-12-10 10:06
#3

Hur gick mötet?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

filopa
2018-12-11 08:10
#4

Det gick bra, jag förväntade mig det värsta, så blev positivt överraskad. Det blev aldrig jobbigt heller, utan vi höll oss till lätta konversationer.

Maria
2018-12-11 09:57
#5

#4 Så skönt. Det är ju ofta en befrielse för den sjuke att inte bara prata sjukdom.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

vallhund
2018-12-13 17:56
#6

🌺

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
MonicaLagerquist
2018-12-17 11:43
#7

Skönt att mötet gick bra.

Stolt ägare till fem La permer

Upp till toppen
Annons: