Annons:
Etikettallmänt-övrigt
Läst 846 ggr
Maria
2018-12-18 12:21

Grupper med samhörighet

Jag är med i en dold grupp på Facebook för patienter med hjärntumörer av olika slag och det är väldigt skönt att få "prata" och fråga andra i samma situation om olika funderingar.

Jag gissar att de flesta diagnoser har någon grupp och jag rekommenderar verkligen att gå med i en sådan.

Man känner sig mindre ensam.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Lona
2018-12-18 12:39
#1

Bra inlägg! Jag har inte cancer men vi har andra sjukdomar (inklusive mina egna) i familjen och det ger ett stort stöd att ha kontakt med andra i samma situation. Det finns förmodligen FB-grupper för i princip varenda sjukdom eller cancertyp, i synnerhet om man även kan kommunicera på engelska. Om inte - starta en!


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Pyttelite
2019-02-28 21:37
#2

Det kan också finnas lokala föreningar som har träffar där man både kan prata av sig om sin sjukdom men också göra trevliga saker tillsammans.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
2019-03-01 09:48
#3

#2 Absolut.

Facebookgrupper och liknande är däremot väldigt bra för den stora massan som inte orkar eller kan ta sig ut för att träffa människor i verkliga livet.

Dessutom så finns det så många grupper som är just riktade mot samma cancervariant vilket många gånger kan vara svårt att få kontakt med annat är på nätet.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pyttelite
2019-03-01 11:47
#4

#3 Det var inte menat som antingen eller utan som kompliment.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
2019-03-01 12:48
#5

#4 Det var därför jag skrev "absolut"😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Upp till toppen
Annons: