Annons:
Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1221 ggr
Konvalj
2019-02-28 21:30

Bröstcancer.

Hej. Skulle vara tacksam om någon kunde berätta hur ni upptäckte er bröstcancer…? Symptom, hur det kändes, fick du/ni någon typ av föraning osv? Tacksam för svar och tacksam för de som orkar samt kan dela med sig av sig själv..

Annons:
xina10
2019-03-24 09:58
#1

Jag upptäckte min bröstcancer genom att mitt ena bröst läckte vätska, först var det gulfärgat och jag hade läst att om det var den färgen så behövde jag inte vara orolig, kollade ändå upp det och gjorde en mammografi och sedan ultraljud och tog cellprov men det visade sig att det inta var något att oroa sig för. Detta gjordes förra sommaren. Tiden gick och jag hade fortfarande läckage och sedan ändrade sig färgen och blev genomskinligt. Så vid jul ringde jag till bröstenheten i Växjö och berättade för de om läget, de ville jag skulle få en remiss av min läkare men han vägrade för han menade att det var fullt normalt. Var på han flera ggr men till sist skickade de från Växjö en tid utan remiss så i slutet på januari började min resa och i morgon 25/3 är det fyra veckor sedan jag opererades. De blev mastektomi med direktkonstruktion.

//Jonnix

Konvalj
2019-03-29 11:51
#2

Oj, vilken resa. Tack så jätte mkt för att du ville dela med dig. Jag är själv mitt uppe i en resa. Vet inte hur den slutar eller ens börjar riktigt. Har förändringar på bröst i bröst samt att ena bröstet har blivit större. Har genomskinlig vätska i ena bröstet. Men det vätskar inte hela tiden, men när jag badar eller duschar känner jag igenom brösten, blivit lite av en fixide och du kan jag få ut genomskinlig vätska. Har mer symptom än så. Kan även känna av ömhet, vårtgården har fått massor med utslag som är små och runda, en eller flera i klunga, runt om vårtgården. Hoppas du förstår mitt röriga inlägg.

Maria
2019-03-30 10:04
#3

#2 Har du börjat utredning med röntgen osv?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Konvalj
2019-03-30 23:27
#4

Har varit inne på mammografi. Ska dock vidare och igen nu april till kirurgimottagning, bröst-melanom. Är rätt orolig inför detta med. Känns som livet är en stor kamp.

Upp till toppen
Annons: