Annons:
Etikettefteråt
Läst 1174 ggr
Hollie1996
5/7/19, 6:15 PM

Leva med cancer

Hej! Jag föddes med en cancertumör som gett mig otroligt mycket problem. Är 25 år idag. Opererad många gånger i knän och rygg. vilket har gett mig smärtor som är svåra att hantera. Jag kan inte jobba lika mycket som alla andra, finns mycket jag inte kan göra. Nu jobbar jag halvtid men det är svårt att få ett normalt liv när man flyttat hemifrån och vill leva som alla andra på så lite pengar. Någon som vet om man kan ansöka om försäkringsbidrag pga att man lever med smärtor som hindrar mig från mycket arbete. Har mängder av intyg på olika smärtor både i rygg, knän, huvud osv.. hur går man tillväga? Har försökt jobba mer men ryggen säger ifrån totalt..

Annons:
Konvalj
5/7/19, 6:22 PM
#1

Vill först säga att jag känner verkligen för dig. Tråkigt samt jobbigt att höra att du har det så tufft, trots ung ålder. Känner igen mig i din situation, tyvärr. Finns inte så mkt man kan göra, orkar med osv med smärtor osv. Om du har kontakt med kurator, borde hon eller han kunna vägleda dig inom ekonomi, till vis del. Finns fonder man kan söka, om vilka fonder vet dem bättre. Samt att jag tror/vet att det är bra ha någon eller flera samtalskontakter utöver sin familj och vänner. Hoppas du kan läsa och förstå mitt inlägg 🙈.

Konvalj
5/7/19, 6:23 PM
#2

Du kan även kontakta afa och höra där pga din arbetssituation.

Denna kommentar har tagits bort.
Sugar Mist
5/7/19, 6:40 PM
#4

#3 Trevlig kommentar, speciellt när du vet att det inte är en kommentar som hör hemma i det här forumet eftersom du postar den anonymt. Skärp dig.

-

Physii
5/7/19, 6:57 PM
#5

4

Håller med.

Extremt lågt.

Hollie1996
5/7/19, 7:59 PM
#6

Tack för alla svar! Har ingen kontakt med kurator/familj/vänner om detta utan står helt själv. Ska man söka sig mot en psykolog eller liknande eller hur gör man? Har ju läst om folk som fått ersättning pga lever med sån smärta. Är inte ute efter ersättning utöver jobbandet men bara så det täcker upp en heltid ungefär. Så jäkla tråkigt när man verkligen vill jobba varje dag men det går inte. Har inte berättat för så många om sjukdomen så lite svårt att ta råd av någon jag känner

Annons:
Konvalj
5/7/19, 8:47 PM
#7

Kurator eller psykolog kan de som har hand om dig och din sjukdom hjälpa dig med. Då det som jobbar där är mer kunniga inom dit område. Men man kan även rådfråga sin vårdcentral. Kurator hjälper till med behov av råd, stöd och hjälp. Försöker med hjälp av dig hitta den bästa lösningen för hur du skall hantera det du funderar över. Men även söka olika fonder, hjälp med försäkringskassan och dyligt. Psykolog arbetar mer med människors psykiska hälsa och ohälsa. Försöker utreda, diagnostiserar och behandlar psykiska problem. De föreslår även åtgärder, hjälper dig hitta andra vägar. Båda är bra som bollplank, ger stöd samt råd. Var jag försöker säga är att kuratorer hjälper mer till ang söka fonder, även med olika instanser tex försäkringskassan. PS förstår hur det kan vara med att inte vilja säga allt. Sen finns det afa, som jag skrev som hjälper till att täcka upp förlorad arbetsinkomst. https://www.afaforsakring.se/ Hoppas något av det jag skrev kan vara till någon hjälp. Sköt om dig. 🌺

Hollie1996
5/8/19, 3:44 PM
#8

#7 tack så hemskt mycket!!

Konvalj
5/11/19, 9:33 PM
#9

#8 Var så lite ❤️🌺

Upp till toppen
Annons: