• Om iFokus
  • iFokus-bloggen
  • Intressesajter
  • Starta en sajt
  • Support
  • Logga in med Facebook
  • Bli medlem
  • Logga in
iFokus Hoppas du har en bra dag!
Reworking iFokus
  • Om sajten
  • Lexikon
  • Länkar
  • Medlemmar
  • Sök
  • A A
Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen 01 Förebygga 02 Diagnosticera 03 Behandlingar 03Alternativa behandlingar 04 Efteråt
Mamma dukade under i natt
10 svar

Ary
2019-11-29
Leva med cancer
8 svar

Hollie1996
2019-05-11
Hjärntrötthet – den osynliga sjukdomen efter
2 svar

vallhund
2018-09-19
Efteråt
14 svar

Maria
2018-06-06
Hur mår ni psykiskt?
7 svar

Maria
2018-04-01
Frisk från min cancer, ingen mens hög FSH hormon
1 svar

linnalind
2018-03-08
Vila i frid, susiemicelind!
7 svar

Höstlegenden
2017-07-24
Efter cancerbehandling (tungbas)
4 svar

JoDem
2016-11-29
Fest idag
6 svar

_Fisken
2016-10-14
Kontroll igen i MRT
14 svar

_Fisken
2016-09-16
Knasig i luvan
4 svar

susiemicelind
2014-11-25
Acceptera?
16 svar

Maria
2014-11-16
Utebliven mens efter cytostatikabehandling
2 svar

Littlem
2014-09-10
Bra besked
7 svar

Maria
2014-08-28
Dags för halvårskontroll
5 svar

Maria
2014-06-29

Nästa »

05 Familj, vänner, berörda 06 Personliga berättelser 08 Hjälp & hjälpmedel 09 Nyheter, forskning m.m. 10 Allmänt, övrigt 10 Klotterplanket 11 Om iFokus

Om Cancer

Cancer är inte bara en sjukdom utan cirka 200 sjukdomar som i sin tur kan delas in i olika grupper. Läs mer »

Sömn

Sömnen är viktig. Helst ska vi sova 7-9 timmar per natt. För den som har sömnproblem finns det mängder av tips för att underlätta insomnande och uppvaknande. Det här är en sammanställning! Läs mer »

Problem vid strålbehandling

Här kommer jag att ta upp de problem man kan få som patient vid strålbehandlingar. Vilka olika biverkningar kroppen kan få. Läs mer »

Sockerskatt för barnens skull

Det händer något med svenska folkets vikt. Vi håller på att lägga på oss. Det är inte bra vid någon ålder, men läskigast är det nästan när barn blir allt mer överviktiga. Många matvanor cementeras under barndomen, så vad barnen får i sig är viktigt. Läs mer »

Immunförsvaret

Immunförsvaret betyder mycket för vår hälsa. Det ska skydda oss mot infektioner, parasiter, svamp, andra angrepp utifrån. Man kan ha både för starkt och för svagt immunförsvar. Det är mycket som ska fungera. Läs mer »

Lök skyddar mot cancer

Det finns en del vegetabilier som koncentrerar nyttosamma ämnen, så att de blir supergrönsaker och superfrukter. En av dem är lök, som ger visst skydd mot flera cancerformer, har effekt på hjärt-/kärlsjukdom, och understöder immunförsvaret. Läs mer »

Kurator

Kurator betyder ”ombesörjare” eller ”uppsyningsman”. Kuratorer arbetar med att hitta lösningar på problem, enskilt eller i grupp. En viktig del av kuratorns område är att förmedla information om vad samhället kan hjälpa till med. Läs mer »

Cellgifter

Den som ska få kemoterapi får mycket råd och information från sjukvården, främst från onkologsjuksköterska. Här tänkte jag samla bra råd och tips, som jag plockat på mig. Läs mer »

Sorgens fyra faser

När det ofattbara sker i livet genom sjukdom och död, så går man i genom fyra faser i sorgen. Dessa kommer jag att beskriva här nedanför. Läs mer »

Grönt te

Grönt te blir allt vanligare i vår hörna av världen. Det är inte bara gott, utan bra för alla möjliga saker, från viktnedgång till att motverka hjärt-/kärlsjukdomar och cancer. Läs mer »

Broccoli & kål

Broccoli är en riktig mirakelgrönsak. Förutom att den är god är den väldigt nyttig. De goda egenskaperna delar den med kål och andra korsblommiga grönsaker. Läs mer »

Cancer förr i tiden

Utvecklingen har verkligen gått framåt om man läser vad de hade för behandlingar förr. Läs mer »

Fatigue- trötthet vid cancer

Den som är cancersjuk drabbas ofta av fatigue- en trötthet och kraftlöshet som är svår att förklara. Läs mer »

Nya inlägg på iFokus

• pimpat hamsterhjul...?
  • Hjälp mig med hundras:)
  • Självklar julklapp! 🎁
  • Skada i trampdynan - förband ist för tratt?
  • Systemsabotaget stoppat på Nytorpsskolan
  • [Sökes] Honor i Värmland
  • Healing till er 8 December
  • Gammalt barnpogram
  • - Visa fler -
Om iFokus Mobilversion Annonsera Kontakta oss Support Användaravtal Skrivregler Cookies
iFokus logo

LONDON - NEW YORK - PARIS - MILANO - TOKYO - HONG KONG - RESTEN AV VÄRLDEN

© Copyright Internetfokus i Sverige AB

Tillbaka till toppen