Cancer iFokus

Cancer

Etikettallmänt-övrigt
Läst 3980 ggr
[ElisabethToll]
0

Hjärntumör...?

Hej! Egentligen tror jag inte att jag har en hjärntumör, men jag är lite av en hypokondriker. 

I alla fall, jag har varit sjuk i ungefär en vecka. Jag har varit lite yr, haft lite feber (fast egentligen inte) Den högsta feber jag hade var 37,7 och det är rätt normalt för att vara jag… 🤔I alla fall det kändes som feber. Och jag har haft ont i mina leder. + Kännt rätt mycket trött/svaghet.

Det är troligen bara ett virus. Men igår sa mamma att om jag sitter framför skärmar för mycket så kan jag få en hjärntumör… Och jag håller på med min mobil MYCKET och sitter vid datorn varje dag i skolan, eftersom det är det enda vi använder när vi studerar… 

Jag har fortfarande ont i mina leder och känner mig trött och dåsig och svag.. Och så var jag såklart tvungen att söka på symptomen på hjärntumörer och jag blev jätte rädd. 

Jag tycker att det låter rätt töntigt, men jag blir verkligen rädd och orolig verkligen…

Så jag tänkte fråga om det kan vara en hjärntumör? Och hur stor är chansen att man får en hjärntumör från strålningen från mobiler/datorer?? Eller är det troligen bara ett virus? 

Jätte tacksam för svar och hjälp! 🙂

Maria
3

Hjärntumör brukar i regel inte ge symtom som ledvärk och feber.

Man är fortfarande inte säker på strålningsverkan och hjärntumör. Forskningen spretar åt alla håll.

Jag har själv haft en hjärntumör och känner inte alls igen mig i det du skriver.

Det låter snarare som något virus som du själv säger men givetvis så ska man sök vård om besvären består eller blir värre.

/Maria

[Mia-Li]
2

Jag tror inte alls att du har en hjärntumör. Utan det låter mer som ett virus.

Men säger som bumbleboo: Hänger det i länge och du känner dej orolig ska du söka vård.

Men jag tror inte du behöver vara orolig.

🌺

JereMina
1

Jag tror som Mia-Li 🙂

[ElisabethToll]
0

Tack alla för era svar! Jag känner mig mycket bättre nu, så det är troligen inte en hjärntumör. Jag blev nog bara lite "över-orolig" 

Tack än en gång Kram! 😃

Lena1971
0

He he, det är helt okej! Jag tycker det är bättre att oroa sig lite för mycket än lite för lite när det gäller ens hälsa.

Kram!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Halvdansken
0

Jag har arbetat med datorer i 30 år och inte fått nån hjärntumör eller känt mig sjuk pga det, så datorerna ska du inte bekymra dig för.

Det är bara nån vanlig förkylning eller nåt.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[postmortum91]
0

Kolla dig så att du inte har borrelia, jag hade de symptomen innan de sa att jag hade det. Och du, jag är lite av en hypokondriker också, så jag vet hur det är :P

[ElisabethToll]
0

Haha tack så mycket för alla era svar 😃 Det var troligen ett virus, vad det än var så är det borta nu! 

Tack igen, kramar!

Mickis1994
0

Man kan inte få tumörer av strålning från datorer/mobil /osv.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

vallhund
1

#9 Inte vad vi vet idag, sen beror det ju delvis på vad du menar med osv.

Men det är knappast något man behöver vara sömnlös för, sannolikheten verkar minimal vad jag kan utläsa av den forskning som finns.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Mickis1994
0

#10 Det vet vi visst då hjärntumörer har inte ökat i antal de senaste 20åren.

Mvh Michaela Glansk.
Riverruns Hoppkaniner, uppfödning av hoppkorsningar. 

vallhund
0

#11 jag svarade på #9, där skrev du tumörer.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.