Cancer iFokus

Cancer

Etikett: diagnosticera
Läst 1962 ggr
Pikkuperhonen
0

Hjälp om knöl

Hej hej :) Jag har skrivit en annan "tråd" gällande min sköldkörteltumör (väntar på OP och förmodligen är det cancer) men nu gäller det inte den.. Jag har av och till blivit hes utan anledning men det har då varit korta stunder.. Sen har det tilltagit lite men ändå inte så länge åt gången.. Fick ont i halsen härom dagen (höger sida, samma sida som tumören) jag är inte förkyld och det är inte riktigt den sorts ont i halsen.. Märkte en liten knöl uppe under höger hslsmandel.. Den är hård som en sten och går inte att flytta på. Jämförde med vänster sida och där är allt normalt. Någon som känner igen? Kan det eventuellt vara metastas? Nu har jag ju inte fått cancerbesked men det är förmodligen så. Lilla knölen gör inte ont när jag tar på den.

[Mia-Li]
0

Hej.

Det KAN vara en körtel som är förstorad. Du kanske har någon slags inflammation eller förkylningsvirus på gång?
Men annars be läkaren kolla på den.

Kram🌺

Pikkuperhonen
0

Känner inte av nån förkylning. Min magkänsla ger mig inga bra vibbar. Men ska opereras om en vecka så får ta upp det då :)

Maria
0

Du ska absolut ta upp det men som sagt knölar kan vara mycket annat än cancer också.

/Maria

Pikkuperhonen
0

Jo precis.. Varför jag tänker så är eftersom det förmodligen är det i sköldkörteln. Skulle dock vilja veta hur någon känt som haft cancer där.. Mitt tidsfördriv är detta :)

Pikkuperhonen
0

Frågan är om jag ska kontakta min läkare på måndag eller vänta tills operation

Maria
0

När var det du skulle träffa läkaren/opereras?

/Maria

Pikkuperhonen
0

12 aug är det operation, vet dock inte om jag kommer träffa min läkare då eller hur det går till

[Mia-Li]
1

#7 Du kanske kan ringa din läkare om just knölen som du hittat. Så skriver han säkert in det i din journal.
Då vet de det sen när du ska opereras och kollar säkert upp den. Om de inte gör det innan op.

Pikkuperhonen
0

Ja jag kanske borde göra så, bättre att vara på den säkra sidan :)

Pikkuperhonen
0

Fick en tid till läkaren imorgon som ska undersöka "stenen" som jag nu döpt den lilla grejen till :)

[Mia-Li]
0

#10 Bra.
Det är lika bra att de kollar upp den innan Op.

Håller tummarna för att det inte är nåt allvarligt.

Kram🌺

Maria
0

Jag håller också tummarna.

/Maria

Pikkuperhonen
0

Tänkte uppdatera. Läkaren trodde att det beror på en luftvägsinfektion och att en lymfkörtel därför reagerat. Om den är likadan om 4 veckor så kommer dom ta prov på den. Tack för er omtanke, det värmer!