Cancer iFokus

Cancer

Etikettefteråt
Läst 1670 ggr
Maria
0

Återbesök

Imorgon var det dags för mitt stadigt återkommande besök hos neurologen. 

Ibland är dåligt minne bra, haha för jag upptäckte det nyss när jag vände blad i almanackan.😃 Hinner inte oroa mig för mycket i alla fall…

Förmodligen ska vi bl.a. diskutera min färdiga "minnesutredning" Jag har inte träffat neurologen sedan sammanfattningen kom.

Jag hade önskat att slippa alla dessa återbesök och återkommande MR-röntgen men jag vet ju hur viktigt det är att hitta förändringar i tid.

Ni som har haft cancer, hur ofta är ni på återbesök?

/Maria

[Mia-Li]
0

Hoppas det går bra.

Kram 🌺

Halvdansken
0

Min man har gått över till 6-månadersintervaller nu. 2 år kvar på de 5 "standardåren" man går efter avslutad behandling.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Maria
0

Tack🙂

Det brukar vara ganska trevliga besök. Jag gillar "min" läkare skarpt.

/Maria

Halvdansken
0

Det gör vi också. Faktiskt är onkologerna väldigt trevliga och personliga. De tar tid på sig och verkar faktiskt bry sig på riktigt om sina patienter, inte bara "klämma o känna och hem med er". Men det är klart att man lär ju känna varandra ganska bra under alla år. Vi har också samma läkare varje gång.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Mia-Li]
0

Kanon….😃
Det är ju det som är mest viktigt i möten. Att man har förtroende för sin läkare.  OCH att man får ha samma läkare under tiden.

🌺

Maria
0

Just det här med att ha samma läkare betyder ju så mycket.

/Maria

Maria
1

Gaaah, märkte när jag kollade almanackan att det bara är en vecka kvar på semestern. Både min man och jag trodde det var två😭

Tur att det inte bara är jag som har dålig koll

/Maria

[Mia-Li]
2

OT för tråden.
hahahah…..bumbleboo…

Gör inte som jag bara. Jag glömde av att jag skulle jobba måndag och tisdag denna veckan och bokade in en resa till Ullared med hotell-vistelse…Fick ringa till jobbet om två extra dagar…hahahah…
Snacka om att glömma…eller förtränga. 😂

Maria
0

#8 Hahaha😃 Bra att det gick att lösa.

/Maria

Brommel
0

Jag håller tummarna för dig, Humlan 🙂

Maria
0

Så nu var det gjort för denna gången.

Inga förbättringar vad det gäller balans eller styrka i vänster sida.

Pappren från neuropsykologen hade kommit och man tror att minnesproblematiken är en strålskada.

Jag ska göra en ny MR i oktober. Är den bra så blir det var 8:e månad och sedan en gång om året.

/Maria

Brommel
0

Det måste väl ändå kännas skönt även om du  har problem med balansen? Att få höra att inga nya cancerceller tagit plats i kroppen är ändå en lättnad för så känner jag efter mina återbesök!! 🙂

Maria
0

Absolut.

Vad som är trist är att jag kan inte se fram emot de gyllene 5 åren för att bli friskförklarad. Den här typen av tumör kan tydligen komma tillbaka när som helst eller aldrig😉

/Maria

kerstinjo
1

Lev här och nu lilla Humla, för man vet aldrig vad som kan ske.

Det går inte att tänka "men OM", då förstör man så mycket för sig själv.

Kram

Kerstin 

Brommel
1

Jag går vart fjärde månad just nu och 2014, när jag varit "frisk" i tre år så blir det förmodligen varje halvår. Det känns pirrigt varje gång och sedan kommer gläjdeextasen när man ännu en gång fått grönt ljus. Kram ❤️