Cancer iFokus

Cancer

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2799 ggr
[ElisabethToll]
0

mörk leverfläck

Hej igen! Jag har fått en pytteliten mörkbrun lever fläck på armen precis brevid armhålan. Jag har ingen aning om hur länge jag har haft den, det kanske till och med alltid varit där, men jag vet inte.. Iallafall så är det som en lite vit prick i den också nästan i mitten, fast lite mer mot kanten.. Och jag undrar om det skulle kunna vara hudcancer? Jag har inte bränt mig eller solar solarium iallafall så jag vet inte hur jag skulle ha fått det egentligen. Och jag vet att det är bättre att gå till en doktor och fråga men jag är inte tillräckligt orolig över det än Haha.. Nej, men jag undrar bara vad ni tror? :)

[ElisabethToll]
0

Kan tillägga att den är mörkare än alla mina andra "normala" leverfläckar :)

Fridaybrew
0

Vad vi tror kvittar det är du som lever och dör med det rent krasst.

/Fridaybrew

Brommel
0

Om du är orolig så tycker jag nog att du kan höra dig för hos sjukvårdsupplysningen eller boka en tid på en vårdcentral. Den enda som kan ge dig ett besked är en läkare. Jag har också ett sådant födelsemärke men är inte så orolig över det och därför har jag inte sökt men jag har också levt i många många år med märket. Lycka till!!

Brommel
0

Om jag säger så här så är du ju tillräckligt orolig för att fråga här och varför inte fråga en läkare så får du sinnesro….

[ElisabethToll]
0

jo jag har googlat och det står symptom, så om den ändrar sig till storlek osv ska jag söka läkare :) än så länge behöver jag nog iallafall inte oroa mig. 🙂

skotty
0

Jag har ljusa och mörka leverfläckar :P Tror inte det är nån fara

Maria
0

Man kan absolut inte gissa så här via nätet vad det kan vara.

Precis som andra skriver här så ska du givetvis kolla om du är orolig.

Annars så är det väldigt vanligt att man får hudförändringar hela livet. Det dyker upp prickar och fläckar både här och där utan att det behöver vara något farligt.

/Maria