Två små knölar på halsen
Hej! Jag tror inte att det här är cancer men jag hittade inget ställe som passade 🤔
I alla fall, för lite mer än en månad sen märkte jag en liten knöl på min hals. Alltså pytteliten typ ärt-storlek. Den sitter på sidan av min hals, och först tänkte jag att det kanske bara är en knut som man kan få men who knows. Och för några dagar sen så kände jag på andra sidan av halsen och kände att jag hade en till. Jag har ingen aning om hur länge någon av dom har suttit där dock hehe..
Jag har tänkt att det kanske skulle kunna vara lymfkörtlarna som har svällt upp lite eftersom jag regelbundet haft virus och förkylning på senaste tiden, men dom här knölarna ömmar inte eller något. Och så har jag fått för mig att lymfkörtlarna sitter in mer mot halsen, men min knölar sitter liksom mer på sidan, och båda sitter ungefär i samma höjd med varandra.
Jag ska i alla fall gå till skolsyster imorgon och kolla vad hon har att säga om det.. Men så länge undrar jag om någon av er känner igen er i det här eller om ni har någon aning om vad det skulle kunna vara? 🙂 Jag är inte speciellt orolig, jag tror inte att det är tumörer för det är väldigt ovanligt och dom här har inte växt, man märker dom inte om man inte rör på det stället på halsen där dom sitter.
Tack för era svar i alla fall ^^ kram!
Lymfkörtlar sitter lite var stans runt halsen och t.om i nacken så det är inte omöjligt att det är svullna sådana du har. Det är inte alltid de är ömma heller.
Har du dessutom varit förkyld och haft virus så är det inte konstigt alls om du får svullna lymfkörtlar.
Bra att du ska till skolsköterskan.
/Maria