Cancer iFokus

Cancer

Etikettallmänt-övrigt
Läst 2415 ggr
Maria
2

Gråta för en främling

Just nu gråter jag så tangentbordet är vått.

Att man kan gråta över en pojke man aldrig känt??

Kristian Gidlund är död. Han blev 29 år och för mig är han en pojke för min son är just 29 år och kommer alltid att förbli min lille pojk.

Jag har följt hans blogg och lyssnat på hans sommarprogram och jag tycker han har varit så modig och gett sjukdomen cancer ett ansikte utåt. Han har vågat prata om sin sjukdom och han har vågat prata om döden men framförallt har han pratat om det värdefulla livet.

http://www.expressen.se/nyheter/kristian-gidlund-dod---han-blev-29-ar-gammal/

/Maria

Maria
1

/Maria

vallhund
1

Visste inte vem han var innan jag läste nätblaskorna i natt o hörde på radio i morse.

Jag blev väldigt rörd av intervjun med henne som producerade hans "sommaprogram" P1 nån gång kring kl 08.30.

Jag har bara ett barn, som numera är ca 9 år äldre. Jag kan inte tänka mig KGs föräldrars Sorg, jag tror inte den blir mindre för att man har flera barn. Jag skulle förmodligen gå sönder totalt.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Maria
0

Ja precis. Det går inte ens att föreställa sig.

/Maria

vallhund
0

Sonen är född -75 om någon nu inte förstod det.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Maja
3

Jag har följt hans blogg länge, länge, men han var välkänd långt innan han fick sitt cancerbesked. Jag har lyssnat på hans musik (Sugarplum Fairy) sedan de startade i slutet av 90-talet. Jag har hans bok och oj, vad jag har gråtit och skrattat när jag har läst. Han kan verkligen uttrycka sig i text.

Jag har nu suttit med tårar i ögonen sedan jag fick höra om beskedet. Finaste, finaste Kristian. Vi saknar dig!

På lördag skulle han ha fyllt 30 år…

Lena1971
1

Jag lägger in en länk till hans blogg, I kroppen min. Så förfärligt tragiskt när en ung och begåvad och klok människa går bort.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

Tack Lena. Det tänkte jag inte på att göra.

/Maria

Brommel
2

Jag har sett honom i intervjuer och läst hans oerhört gripande blogg med ett språk som är vackert och så rakt på sak. Vilken poet och när man såg hans intervjuer så uttryckte han sig rakt på sak och enkelt. Världen har förlorat en underbar gosse, vacker  och intelligent….

Maria
0

#8 Ja, verkligen.😕

/Maria

Maria
0

Här kommer en fantastisk bra länk där Kristian skriver om alternativa behandlingsformer och kost och hur han bemöter detta.

http://ikroppenmin.blogspot.se/2013/01/en-dares-forsvarstal.html

/Maria

Brommel
3

Jag har just läst Kristians bemötande av alla de som predikar alternativ medicin och på något vis tror att man ätit sig till cancern ( Kristians ord). Vi hade ju en liknande diskussion här på forumet och Kristian hade verkligen kunnat bemöta det liksom vi gjorde. Miljöförstöring. Tjernobyl, virus, rökning, gener? Vem vet? Min bror och far har rökt och de slapp strupcancer men jag som inte rökt fick det. Åt jag mig till det? Knappast för jag växte upp med en mamma som lagade bra näringsrik mat så man får ta någon annan förklaring eller så får man kalla sig "stackars sate som hade otur".  Kristian skrev så rakt på sak och konkret som just här och ibland så poetiskt och vackert. Varför skulle en sådan vacker själ i vacker skepnad gå bort?

kerstinjo
3

Man orkar inte gå runt och dö hela tiden, man måste se till att leva också.

Kan man uttrycka sig bättre?

Kerstin 

Maria
1

Underbara ord❤️

/Maria

Maja
2

Jag har suttit och läst ett par kapitel från hans bok nu på kvällen. Bland annat berättade han om hur han inte visste om han skulle få leva en månad, fram till sommaren eller kanske till och med ett helt år till. Jag började gråta på en gång och tänkte "Nu vet vi". Han berättade även om en promenad som han hade tagit med några kamrater förra hösten och skriver i stil med "Om jag lever samma tid nästa år (läs oktober/november i år) så ska jag göra om den promenaden, stå på just den punkten och återuppleva det". Så blev det inte. Trots att jag har läst i princip alla inlägg i hans blogg och boken så gråter jag fortfarande lika mycket. Jag började gråta på tunnelbanan på väg till jobbet idag igen när jag läste en av hans artiklar. Ofattbart hur en person som man inte känner personligen kan beröra så djupt.

Brommel
2

Kristian berör djupt! Inte bara är det hans sagolikt vackra skriftspråk som berör utan också hans milda lågmälda framtoning i de TV-program jag sett.

JereMina
0

Jag känner som du Humlan tragiskt och ledsamt 😢