Nu är jag där..
Jag som varit här och skrivit om vänner och nära som haft och har cancer har nu själv drabbats. Jag har fått diagnos i tisdags och det är tarmcancer i ett tidigt stadium. Jag ska opereras och få tillfällig stomi. Sedan får vi se vad dom ser i tumören och hur lymfan ser ut om det blir cellgifter med. Om inte det är i lymfan så ska det räcka med operationen och kontroller…vi får se!
Styrkekramar till dig!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Käraste vännen min.🌺
Vi har ju skrivit med varandra om detta nu innan. Men jag säger det igen: De har stooor chans att få bort det i ett så tidigt stadium. Även om det sitter i lymfan så finns det stor chans med strålning eller cyto.
Jag håller alla tummar och tår för dej och tänker ofta på dej.
Nu mera tänker man inte OM man ska få cancer, utan NÄR! 🤔
Styrkekram till dej. ❤️
Jag håller också tummarna för dig.
Det låter som du har tiden på din sida så det gäller att bara hålla tummarna.❤️
/Maria
Kära JereMina jag skickar en stor styrkekram till dig. När jag var sjuk var jag ofta härinne och fick massor med stöd och vänliga ord. Dessutom fick jag skriva av mig och prata om det som just då var viktigast nämligen cancer. Konstigt nog ville jag bara prata Om Cancer ett tag och det fick jag härinne. Kram kära vän ❤️
Tack alla fina vänner här…känns konstigt att ha varit här så länge och provat vara positiv och peppat er som har haft eller har cancer så är jag då där själv nu.
Jag tänker kämpa och är positivt lagd och har en man som verkligen ställer upp till 100 %. Han till och med hjälpte mig att provtesta kittet med stomipåsar. Jag ska ha stomipåse tillfälligt medan operationsstället ska läka.
Jag skriver mer senare, ha det bra allesammans var ni än är ❤️
Goaste JereMina.
Bara skriv av dej här när du känner för det.
Och bra att mannen din är engagerad och vill hjälpa. Allt blir så mycket lättare då.
Önskar jag bodde närmar dej.
❤️
❤️ dig!
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Hur mår du kära JereMina ? ❤️
Jag opererades 14 augusti och kom hem i söndags och mår ganska bra trots alla smärta. Jag verkar ha en bra prognos enl läkarna. En tumör mellan ändtarmen och tjocktarmen var det och den satt så dom kunde ta bort den och en liten bit av ändtarmen och sy ihop tarmarna igen.
Jag slapp alltså stomin som läkarna pratat om innan då det såg bättre ut än vad dom uppfattat på röntgen.
Nu är det väntan i 14 dar för att se om det var nåt i lymfan som satt där som dom tog bort. Är det det då blir det cellgifter i 6 månader annars är jag färdigbehandlad…kram på er alla fina ❤️
Åh vad härligt vännen. 😃
Jag håller mina tummar för att lymfan ska vara fri.
Kraaaam ❤️
Kram på dig Jeremina!! Jag håller både tummar och allt annat för att det nu är färdigbehandlat. Skönt att i alla fall detta moment gick enligt planerna och att du slipper stomi. Stor kram från mig ❤️
So far so good. Jag håller också tummarna för dig❤️
/Maria
Håller tummarna för dig, Jeremina, det vet du!
Kram!!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Tack alla goa och fina här…jag känner mig frisk men min tarm vill "bajsa" oftare än jag vill hihi! Jag är trött men det är vanligt efter en sådan operation säger sjukhuspersonalen. Likaså får man sämre aptit ett tag och det har jag märkt. Jag hade 104 i blodvärde efter op men har nu fått upp det till 119 och det känns bra.
Kramar till er alla 🤗
Tummen upp till dej goa vän. ❤️
Tackar så mycket Mia ☀️
Kram på dig gumman!! Jag håller nu tummarna för att du är färdigbehandlad ❤️
Tyvärr så vågar läkarna inte chansa då det visade sig att lymfkörtlarna som togs bort med tumören visade positivt för 8 av 24 stycken. Det betyder enkelt att trots att dom inte hittat cancer någon annanstans i min kropp så kan det snurra runt i mitt blod. Så kan de stanna på något annat ställe än i tarmen och då har jag nu börjat få cellgifter för säkerhets skull.
Jag fick först omgången förra tisdagen och onsdagen och nästa omgång blir 16-17 oktober. Detta fortsätter 2 gånger i månaden fram till i slutet av Mars 2014 alltså i 6 månader.
Jag har en del biverkningar men inte mer än att jag står ut nu i alla fall. Men ni ska veta att jag tvekade att ta dom då jag kanske är frisk redan men vill inte chansa och familjen med min man i spetsen övertalade mig att prova.
Jag äter som en häst och promenerar men måste sova några timmar per dag men mår nästan som vanligt ändå…kramar till er alla ❤️
Åh Jeremina, så trist! Det är inte roligt med kemo. Bra att du äter och promenerar som en häst, eller hur du sa… motion hjälper mot biverkningar! Särskilt mot tröttheten man kan få.
Vid den här tiden på året kan man ju känna sig trött ändå. Men du får se fram emot en fin vår och en skön sommar, när den här kuren är över.
Vi är väl några stycken med erfarenheter från kemo här, så om du talar om vilka biverkningar du får kanske vi kan hjälpa dig mota dem. Mig kan du alltid pm:a om du vill.
Jättekram till dig, kära Jeremina! ❤️
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Tack snälla Lena och kram ❤️