Cancer iFokus

Cancer

Etikettfamilj-vänner-berörda
Läst 3490 ggr
IceLinn
0

Min älskade kusin..

Jag måste bara skriva av mig…

Min älskade lilla kusin har fått cancer.. Efter många sjukhusbesök som liten pga av hjärtfel har vi nu fått ännu ett tråkigt besked, ett besked Om Cancer som nu spridit sig. Är så orolig för henne, min fina kusin endast 3 år gammal som redan kämpat hela livet mot sitt hjärtfel (som för tillfället är stabilt) har nu en ny kamp framför sig..

I början kunde jag inte ta in det, hon såg inte sjuk ut och hon kändes inte sjuk.. Vi busade ju runt som vanligt men sen så började cellgifterna sätta sina spår. Att se henne första gången utan hår var en chock… Att det kan göra så stor förändring på ett litet barn. Plötsligt så hon sjuk ut och hon var trött, till och från helt slut!

Min älskade lilla vän, vinn denna kampen!
Du är stark min fina kämpe <3

JereMina
0

Men oj så jobbigt och tråkigt för den lilla och för er anhöriga. Jag hoppas hon klarar av detta. Jag känner till en liten kille som fick cancer och var så dålig och han lever och mår bra. Han fyller 33 år i år så det finns hopp….kramar om 🤗

[Mia-Li]
0

Åhhh…det är alltid mycket jobbigt när ett så litet barn får cancer. Och jobbigt för anhöriga och de andra närstående.
Jag hoppas ni får professionell hjälp med.

Men säger som JereMina att det finns hopp. Och jag hoppas den lilla flickan har styrka.
Jag håller tummarna för henne.

Styrkekram till er. ❤️

Lena1971
0

Att en så liten människa ska prövas så! 😕

Jag känner två män som hade cancer när de var små pojkar. Så jag säger som JereMina och Mia, visst finns det hopp! 

Sen vet jag av egen erfarenhet att cellgifter kan göra att man blir helt slut. Jag inbillar mig att sömnen också kan vara läkande under behandlingen, åtminstone känns det så. Men jag förstår att ni omkring flickebarnet blir oroliga när ett litet yrfrö plötsligt inte orkar leka som vanligt utan behöver sova. Som tur är återhämtar man krafterna när behandlingen är slut!

Håller tummarna för din lilla kusin, och skickar en styrkekram till dig!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

IceLinn
0

Tack för alla styrkekramar och tummar som hålls för min lilla kusin ❤️

Tack för ni ger mig hopp, jag hoppas av hela mitt hjärta att hon fixar detta. 
Det går verkligen upp och ner som en bergodal-bana nu.. Ena dagen är hon hur pigg och glad som helst för att nästa dag knappt orka äta..

Hur jobbigt det än är för oss med framförallt för henne så kan vi bara vänta och se vad framtiden visar.. Älskade gumman, kämpa!

JereMina
0

Jag ska tänka och be om hjälp till den lilla och tycker att du skriver så fint: Älskade gumman, kämpa ❤️

[Mia-Li]
0

Cellgifterna kan göra så att det går upp och ner. Det är ett otyg det där med biverkningar som inte är så bra.

Men jag håller mina tummar.
Du får gärna skriva av dej här inne när du behöver.

Kram🌺

Maria
0

Här kommer en till som håller tummarna.

Alltid lika sorgligt när små barn får cancer.😢

/Maria

IceLinn
0

Tack igen för att ni håller tummarna! ❤️

Det är så skönt att kunna skriva av sig, speciellt när det är svårt att prata om utan att rösten viker undan.. 

Idag var en bra dag och jag mötes av en glad pigg liten tjej när jag ringde på dörren, dagar som idag ger mig hopp! 
Oavsett vad hon hittar på gör hon mig glad och jag skulle aldrig visa mig svag inför henne. Våra stunder ska vara en ljuspunkt i mörkret.

IceLinn
3

Världens sötaste lilla tjej har sluppit sjukhuset två dagar i rad nu för att värdena varit bra, ätit själv för första gången på länge idag. 
Imorgon är det dags för nya cellgifter men skönt att ha fått en helg med sjukhuspaus både för henne och hennes föräldrar.. 

Hon har även vant sig vid den nya frisyren och tycker hon själv är riktigt fin utan hår, vill helst dra av mössan och visa :D

Älskade kämpen, detta fixar du! ❤️

[Mia-Li]
0

Härligt att värdena är bra. 😃
Jag håller tummarna för en fortsatt bra utveckling.

❤️

Lena1971
0

Barn har så fin huvudform, klart hon är söt utan hår!

Håller tummarna för den lilla kämpen.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

JereMina
0

Vi håller alla tummar och tår vi har för denna lilla människa som bör få ha många år framöver!!!

IceLinn
0

Kände att det var dags att kika in här igen.. Tack för alla fina ord och allt stöd. 

Nu mår hon inget bra lilla prinsessan, hon är sämre och hjärtat har börjat protestera. Man vill bara kunna hjälpa henne även om det ända jag kan göra är att hoppas. Så mycket hon överlevt, snälla låt henne fixa detta också! ❤️

Världens bästa kämpe, fortsätt visa din styrka!

Lena1971
0

Det är jobbigt att höra att hon är sämre. Var det precis efter cytostatikakur? Åh vad jag önskar att hon mår bättre igen!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

IceLinn
0

Ja.. Man känner sig så hjälplös..

Det var mittimellan två kurer, hon är lite piggare nu igen. Klarade att komma hem och hälsa på :)

Lena1971
0

Puh! Tur att det inte är konstant man mår så dåligt av kemon.

Styrkekram till dig, IceLinn!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Djurälskaren87
0

hur gick det för lilla prinssesan?

IceLinn
3

Tack för allt stöd och omtanke 🙂

De har lyckats stabilisera det litegrann iaf men inte riktigt så mycket som de önskat. Just nu undersöker man om det kan vara så pass bra att man kan operera bort huvudtumören. Håller tummarna för det!

Just nu är hon pigg och lika busig och pratglad som alltid ❤️

chik
0

IceLinn. Tragiskt.Men hoppas att det blir så bra det går..☀️

Lena.P är jag i verkliga livet.

JereMina
1

Håller tummarna och önskar att hon ska bli frisk…jag ska nu skicka pengar till Barncancerfonden…kram till dig och lilla gumman 🤗

IceLinn
0

#20 Tack! Hon kämpar på och jag hoppas hon vinner denna kampen ❤️