Är jag naiv
Det är jag säkert.
Nu tänker jag på cancer.
I min släkt har många haft cancer. Min mormor dog i det. Några av min mormors syskon dog i det. Min morbror hade cancer, men dog av en olycka. Farfar hade det , men dog av ålder. Det är säkert fler om man undersöker mer.
En av mina bästa vänninor dog i cancer, MEN en annan håller just nu på att kämpa sig igen sin. Andra vänner o grannar har drabbats
MEN JAG KÄNNER OCKSÅ fler som klarat sig o överlevt.
Under alla år har jag aldrig varit orolig för att få cancer. Det är nog naivt.
Åh andra sidan så är jag inte heller rädd för döden. Jag tror på nått på andra sidan, har suttit med när människor dött och sett hur fint de somnar in.
Så min egen slutsats är att jag är naiv, men också trygg i att det som sker det sker. Skulle jag drabbas skulle jag troligen se det annorlunda.
Kram från en svamlig kvinna
Var rädda om varandra
Jag tycker du har en avundsvärd inställning. Jag tvivlar på att den skulle förändras om du själv drabbades.
Kram tillbaka, kloka du!
🌺
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Jag instämmer med Lena 😍
Jag har inte heller nånsin varit rädd för döden. Därför kom det som en chock för mig när jag helt plötsligt fick dödsångest en bra bit in i min behandling. Men den gick över. Om det betyder att du är naiv för att du inte är rädd för döden så låt det vara så! Du blir en lyckligare människa av det tror jag. Ingen främjas väl av att gå runt och vara rädd.
MVH Ciwi
Jag har alltid varit rädd för döden men denna rädsla har delvis mildrats genom att jag tog mig igenom den här cancern. Inte för att jag vill dö men den känns inte så skrämmande längre men vem vet? Det kanske kan ändra sig. Signemo, man kan definitivt inte kalla dig svamlig eller naiv utan jag hakar på de som beundrar dina kloka ord 🌺