Cancer iFokus

Cancer

Etikettbehandlingar
Läst 2122 ggr
kerstinjo
0

Har strejkat!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så förbaskat trött, milt uttryckt, 😇på alla resor, behandlingar, provtagningar och olika röntgenbesök.

Så i två veckor satte sig djävulen i mitt huvud och jag ringde återbud o återbud, meddelade bara att jag ville vara ifred!

Stängde av telefonerna o "rymde" hemifrån. Passade samtidigt på att röka som en borstbindare.

*fniss* låter som en trotsig liten barnunge, men jag var nog värre än så.

Efter många om o men var jag på en ganska ☺️försenad behandling idag.

Äsch, för att göra en lång historia kort så är det ingen vits med att jag slutar att röka, för antingen jag står på ett ben eller sitter på balkongen o röker så har cancern mig i sånt fast grepp ändå.

Jag trodde att det "bara" var skelettcancern som var kronisk och att min lungcancern var skapligt behandlingsbar. Nänä!!

Metastaserna härjar fritt, men nu ska jag ta mig tusan RÖKA ut dem! 😛

När jag kom hem idag möttes jag av en orolig hantverkare. Lägenheten ovanför mig lyxrenoveras o idag var det dags för badrummet. Så här blev mitt badrum, undrar hur det andra blev? Öppen planlösning?

Kerstin 

Brommel
1

Kerstinjo, cancern tycks inte ha inverkat menligt på din humor 🙂❤️

Maria
1

Heja dig Kerstin❤️

/Maria

kerstinjo
0

Nä, jag är kanske obotlig ändå? Obotligt dum! 🚬

Men nu är det konstaterat att det inte spelar någon roll om jag röker eller inte. Huvudsaken att jag mår bra o jag blir knäpp på det här "rök inte, rök inte". Vad farao det vet jag väl själv. 🤪

Skelettcancern vinner antagligen över lungcancern så nu har jag fått klart fram för att röka. 👍

Fast nu när jag "får" röka så är det inte någon panik efter cigaretter. Jo, innan min äldsta dotter fick rädda sin tokiga mor o komma hit med två paket cigaretter

Ät, ät o ät!! Nu är det "ät vad du vill o när du vill". Nyttigt eller inte, det spelar ingen roll längre.

"Gå ut o gå o gå o gå!!" Nu är det "Du kan väl öppna dina fönster?"

Fast det allra värsta är att jag just nu har tandvärk, så lite synd om mig är det allt. 🥵

.

Kerstin 

Maria
3

Vad är väl lite cancer mot tandvärk😉 Stackars dig Kerstin.

/Maria

signemo
2

Kerstin, du är underbar. Om eller när jag blir sjuk, hoppas jag ha Din gaist. Tack för att Du finns

Var rädda om varandra

JereMina
0

Hur har du det nu? Jag har inte varit här på ett tag då jag kämpat med mina hjärnspöken men nu är jag här. Vill veta hur det är…kram

Brommel
0

Jag skickar också en kram och en undran om hur du har det KerstinJo ❤️

chik
0

Kerstinj.Vinkar o ger dig några kvistar.🌺'🌺'🌺

Lena.P är jag i verkliga livet.

kerstinjo
2

😞Fick ett strejkanfall igen. Det är ju för 17 ett heltidsjobb att ha cancer. Provtagningar o behandlingar varje vecka. Olika sorters röntgen stup i kvarten.

Gick väl an om man var frisk, tja för då hade det varit lättare att orka.🤪

Kerstin 

signemo
0

Känns fint att höra av Dig här och Ditt sju tusan till humör. Varma orka med kramar till Dig🤗

Var rädda om varandra

Lena1971
0

Ha ha, det är alltid så mycket lättare att orka med att vara sjuk nr man är frisk, vad det nu beror på???

Här får du för ditt bästa humör: Blomma

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

JereMina
0

Jag blev glad av att höra från dig här då jag funderat mycket på dig och vi får kämpa både du och jag….kram 🤗