Håret
Vad fin du är! Visst har du samiskt påbrå? Det har jag med! Men det syns inte lika tydligt på mina kindben som på dina…
Vad säger de om håret, är det olika för olika personer hur mycket man tappar?
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Jag har samiskt påbrå på mormors sida ja 🙂
Enligt sjukhuset så var det ovanligt att man tappar håret av just denna cellgiftssort 🤔
#2 Det är väl typiskt att man ska tillhöra den ovanliga sorten😉
/Maria
Fin du är 🤗 Du ser exotisk ut och är förmodligen tjusig även om det skulle falla mycket hår. Jag håller tummarna för att du slipper. Det är besvärligt nog ändå även om jag tycker du verkar vara i strålande form. Du ser fräsch ut !!
Ja, eller hur Humlan?! 😡Men jag kanske inte tappar allt 🙂
Tack Brommel hihi..jag hade så bra värden nu både vita blodkroppar och blodvärdet Hb 😉
Jag får sjunga "Åh håret det bara faller av" istället för regne bara öser ner. Jag kanske ska skriva en sång om det 😛
Jag kan spela piano för sjunga…? Då kommer räddningstjänsten ….;)
Då sjunger vi tillsammans hihi 🤪
Vi sjunger och kämpar tillsammans 😉
Jag kan trumma också. Ja inte på riktigt. För jag är inte det minsta musikalisk. Skrämma folk med att sjunga skulle jag säkert klara. Låter som vi skulle kunna bilda en go kör,
PÅ tal om hår, förstår att det är jobbigt. Mina väninnor har känt likadant.Det är ju inget självvalt.De tyckte dessutom de frös och satte de på peruken så kliade det.
Men de var så vackra. Huvudformen kom verkligen till sin rätt. Med ett par lite större örhängen så fint.
Men bli nu inte ledsna. Ni inspirerade mig att klippa mitt hår väldigt kort. Då jag vet att Ni är vackra med inget eller lite hår. Och jag känner mig flera år yngre trots att det är gråslingat nu.
Tack för att NI delar med er till oss andra. Kram
Var rädda om varandra
Jag har sett en jättesnygg peruk nu om jag tappar allt hår men vi får se. Jag äter nu i pausen Silicea och det verkar som om jag tappar mindre hår nu…kram
Vid min första cancerbehandling försvann allt hår snabbt. Slapp t.o.m. att raka benen på sommaren. 😛
Jag har alltid haft mascara, men även ögonbryn o ögonfransar försvann.
Men jag var inte speciellt bekymrad över det och peruken var lätt att ha.
Det nya håret som hann växa ut nu på försommaren hade blivit jättetjockt, lockigare o helt ändrat färg. Jag var t.o.m. hos frissan och la in en massa fina slingor i håret.
Men inte fick jag behålla mitt hår så länge. 😡Jag hann vara nöjd ett tag innan jag skulle in i nästa fällningsperiod. Värre än en hund!
Men den cytostatika jag får nu skulle "bara" göra håret tunnare. *fnys* Det blev bara tunt, tunt o stripigt. En blandning mellan Skalleper och rumpenissarna.
Så nu är det peruk igen. Men jag har fått remis att prova ut en ny peruk.
Men här går allt på halvfart o jag har inte kommit så långt än. 🙂Men jag har sett många som är jättefina utan hår där huvudformen kommer fram så fint.
Fast jag känner mig väldigt obekväm utan peruken och barnbarnen har jätteont av att se mig hårlös.
Jo att vara utan hår ofrivilligt och på grund av hemska behandlingar för denna jäkla sjukdom, kan jag förstå känns både obekvämt, ledsamt, ja rent ut sagt för jävligt ( hm, får man skriva så här ).
Barnbarnet Ditt ser ju o vet kanske att cancern o att Du tappar hår hänger ihop. Det gör det svårt. Hade det varit en musikidol eller idrottidol som klippt sig så hade det ju varit en annan sak för barnbarnet kanske.
Ha en bra dag fina vänner. Hoppas att solen tittar fram där Ni bor. Sen får Ni gärna sätta fart på mig. Idag har jag bara plockat fram saker verkar det som. Men man måste ju njuta lite av dagen också. Kram på Er
Var rädda om varandra
Jag har hår kvar än och Kerstin dina barnbarn har väl svårt att förstå kramen ❤️till er alla