kanse konstig fråga
Hej deta kanse e en dum fråga men kende at ja var tvungen at stela den! Om man får cancer av nån form, e de då vanlit at man få högt homocystein verde å even folsyrabrist? Ja ha veldit högt homocysteinverde ock veldit lågt folsyraverde å medesinerna jelper inte, samtidit som tanken på vist ja ha hat en stor stroke å flera små MEN samtidit så kan ja inte slepa tanken at Ala kvinnor på min mammas sida har döt i cancer av nån form! Min mamma hade fler olika sorter bland anat erftlig livmoderhalscancer men hon dog av en veldit elak artad lungcancer som spred sej til blodcancer mm å d fins bröstcancer mm ja alt möjlit! Ha funderat på deta mer å mer sist tid då medesinerna int jelper nånting å ja bli semre hel tid med tröthet å aptitlöshet mm
Jag har inte hört det sambandet men din läkare som gett dig mediciner måste väl ha en tanke om varför dina värden är märkliga?
Om inte så fråga för du ska inte behöva gå och vara orolig.
/Maria
Jag känner inte igen detta heller i samband med cancer..jag hoppas du får svar av sjukvården…
Va tvugnen at Googla lite på d å jo d fans en vis kopling me tex bröstcancer,cellförändringar i livmodertapen mm int fö at d jör mej orolig men endå en kopling melan desa!
#4 Du ska i första hand prata med din läkare om detta. Du har ju andra diagnoser i botten som kan spela in och att googla tror jag gör dig mer orolig.
/Maria
Som ja skrev int orolig Fö d :) Mest fundersam, ja ska in på måndag å ta bort lite hudföendringar som komit senast 6 månader i yterörat å som senast 2 mån blivit 3 ggn fler men e faktist int orolig! Tro int d e nån fara als Googla mest fö ja hade tråkit :)
Jen, om du kommer från en släkt med mycket cancer kan du be att få en ärftlighetsutredning. De kan dels kartlägga din släkt, dels titta på dina gener för att se om du har ökad risk för någon typ av cancer.
Det är bra att veta, för det blir lättare att förebygga och kolla upp om man vet var risken finns.
Dina andra frågor har jag tyvärr inte svar på. Men det finns en Fråga doktorn-sajt där man kan ställa frågor och få svar från en onkolog. Du kan ju prova där!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus