Cancer iFokus

Cancer

Etikett: behandlingar
Läst 1783 ggr
kerstinjo
7

Positivt besked!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

I förra veckan var jag återigen inne på en skiktröntgen. 

Cancertumören i lungan hade minskat till nästan hälften. Så jag fortsätter att röka, men mycket mindre. Hopplöst fall! 🤫 

Kommer inte ihåg vad cytostatikan heter, men det ska vara starkt och ett riktigt "rävgift".

Skelettcancertumören är oförändrad, men det hade tillkommit en tumör i mjukdelarna vid bröstbenet. Den räknar de med att få bort med cytostatikan.

Satt o räknade för mig själv o kom på att jag redan behandlats i snart 5 månader. (Utom när jag strejkade) Vart tar tiden vägen?

Fortsättning med samma cytostatika i 17 v till. För att senare se hur vi ska gå vidare.

Tusan jag blir nog 100 år i alla fall. 👍

Men vet ni? Jag mår hur bra som helst, det är bara orken som är lite kass. Men nu ska banne mig jag ut o röra på mig!

Vimsigheten i huvudet är kvar och den kommer väl aldrig att gå bort. Vad gör det, för jag är nog lite allmänt knäpp i alla fall och vem 17 kan bota det? 🤪

Kerstin 

Maria
2

Åh, det låter bra Kerstin och du med ditt fantastiska humör är odödlig😉

/Maria

[Mia-Li]
1

Vad härligt….🌺

JereMina
1

Men så roligt och visst ska både du och jag bli 100 år 😛

kerstinjo
2

Klart vi ska bli JereMina, då kan vi sitta på hemmet o köra ihop o inte fatta något, men ha väldigt kul!

Kerstin 

signemo
1

Känns fint att höra. Och vimsig, ja, där platsar jag in.

Var rädda om varandra

JereMina
0

Då kanske vi kan bli fler som vimsar tillsammans på hemmet då 🤗

Brommel
2

Så blev den mörka novemberkvällen så mycket ljusare och härligare. Jag blir så glad för din skull och över detta fina besked 🌺

Lena1971
1

Åh vad härligt att höra att du mår bra, Kerstin! Och att den där jäkla tumören krympt… Tjihoo!

🥳

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

chik
1

Ja heja dig..🌺

Lena.P är jag i verkliga livet.