Cancer iFokus

Cancer

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 1297 ggr
JereMina
0

Biverkningar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag är så trött på biverkningarna som håller sig kvar mellan varje cellgiftsbehandling. Jag fick stickningar i fingrarna häromdagen som sedan blev till att fingrarna domnade bort.

Det cellgiftet som jag fick för över en månad sedan sitter alltså fortfarande i för senast för 1 1/2 vecka sedan gjorde dom om så att jag inte fick den sorten.

Tröttheten är också jobbig både för mig och min man men han är så go och snäll och sköter om mig och en hel del annat då han orkar.

Jag har också fortfarande den äckliga smaken på tungan och det mesta smakar konstigt.

Dessa proteindrycker som jag fick köpa billigt genom landstinget är så ursäkta mig snuskigt äckliga. Jag har provat alla smaker och jag vill bara spy så äckliga är dom.

Men jag har hört att en del gillar dom och tur är det men jag har lyckan att kunna äta riktig mat så jag ska inte klaga så.

Till lunch ska jag äta kokt fisk med äggsås och kokta morötter så smarrigt gott.. det blev lite uppdatering från min sida!

Sköt nu om er alla ni sjuka och ni som har anhöriga som är sjuka sköt om dom och er själva..kramar 🤗

Lena1971
1

Jag hade också problem med att saker luktade och smakade konstigt. I efterhand har jag funderat över om jag hade en lindrig svampinfektion i munnen? Kan sådant gå över av sig själv? Det kan vara värt att be någon titta, Jeremina, om du har dålig smak på tungan.

I övrigt säger jag bara, håll ut! När det är över har du köpt dig en liten extra försäkring.

Kram!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
1

Jag fick svamp i munnen under strålningen. Insidan på kinderna och tungan var alldeles vita av beläggning plus att svalget blev rött och ömt.

Det både smakade och luktade illa.

Jag fick Mycostatin och det hjälpte. Det är samma som barnen får när de är små och kan få "torsk"

Ta upp det med din läkare.

/Maria

JereMina
0

Jag har fått det utskrivet och ska prova Mycostatin då…tack goa Lena och Humlan..❤️

JereMina
0

Nej, inte svamp utan det är smaken från cellgifterna men jag har kvar Mycostatinet..

Idag var det Dag1 och i morgon Dag2 i min 4:e behandling och då är det bara 4 gånger 2 kvar så tänker jag nu..är pigg ikväll av cortisonet jag fick intravenöst men det lär ändra sig till helgen,,,kram till er