Cancer iFokus

Cancer

Etikettfamilj-vänner-berörda
Läst 1943 ggr
Magisk
0

Min pappa har cancer

Fick ett samtal från min pappa. Vi har inte så bra kontakt men ändå väljer han att ringa till mig först än mina bröder. Iaf så berättade han att läkaren hittat en fläck i lungan. Antar att det var en fläck på röntgenbilden. Nu fick han reda på detta.

Blir själv orolig eftersom hans syster dog på 90-talet i lungcancer. Min pappa har i lungan och sköldkörteln.  Båda har/har haft pga rökning. Logiskt sett borde det inte vara ärftligt eftersom det är rökningen som orsakat detta. Jag röker inte men snusar ibland.

Sköldkörteln är väl inte den bästa va? Han kommer att påbörja behandling först efter nyår. Kommer han att överleva detta? Han är redan 71 år.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

_Fisken
0

Läkarna är mycket duktiga. Jag har bara positiva erfarenheter.

Magisk
0

Tack. Pappa sa att beskedet rann bort som sand men jag tror inte på det. Han har det nog tufft nu. Han vet ju att syrran dog osv. Tror bara att han inte ville berätta det.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

_Fisken
0

Visst grubblar han nog. Mest på dig tror jag. Jag har ju barn själv och jag vet hur jag själv reagerade. 
Sen ska du också veta att behandlingarna nu för tiden har utvecklats. Jag minns en elektriker på jobbet som hade nåt elakt skit i lungorna och det var illa. Sen mötte jag karln 6 mån senare och jag blev mäkta förvånad då han såg så hälsosam ut. Fick senare höra att han hade fått prova på en behandling som var ny.  Så nog finns det hopp.

Magisk
0

Tack Fisken.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

Lena1971
0

Magisk, cancer i sköldkörteln är som cancer på andra ställen i kroppen. Det finns olika typer som är olika allvarliga. En del kan botas, andra "bara" stoppas. Vill du veta mer skriver Cancerfonden väldigt bra och lättfattligt. 

Jag hoppas det går bra för din pappa!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Magisk
1

Tack Lena.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar

JereMina
2

Det kan mycket väl gå bra för din pappa 🤗

Magisk
1

Tack. Hans syster dog tyvärr men jag håller tummarna.

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar