Cancer iFokus

Cancer

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 1454 ggr
[Mia-Li]
4

Specialtutbildad undersköterska inom cancervården

Yihooo….

Nu är jag klar med detta. 🎈
Blev färdig igår och har nog inte riktigt fattat än.
Men nu hoppas jag på jobb inom strål- eller cytoavdelningen i sommar till att börja med.
Ska jobba för att se till de anhöriga och även ta hänsyn till de krisfaser man hamnar i.

Givetvis ska jag jobba för och med de sjuka också. Men de anhöriga är en bit som ofta glöms bort och det accepterar inte jag.

🌺

Maria
0

Stort grattis till dig🎂

/Maria

[Mia-Li]
0

Tack Maria.
❤️

signemo
0

Grattis. ett otroligt viktigt jobb du har, både för anhöriga o för den som är sjuk. Tur att sådana som Du finns. kram

Var rädda om varandra

kulanturbo
0

Grattis! Jätte bra att du tänker på de anhöriga. Min mamma fick jätte bra vård vid livets slut då hon gick bort på hospis i cancer rent för ung. Vi fick bra stöd innan och den dagen hon försvann men sedan blev man bortglömd. De kontaktade pappa efter en vecka men vi barn fick ingen kontakt. Så det vore bra om palliativa vården tänkte även på att vuxna barn kan må dåligt.

Lena1971
0

GRATTIS MIA! 🥳

Jag önskar dig varmt lycka till, och tror att du kommer att bli en tillgång var du än hamnar! 🤗

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[Mustangcab]
0

Grattis, du behövs verkligen.🌺

[Mia-Li]
0

Tack alla goa. ❤️

JereMina
0

Grattis Mia och du kommer att bli toppen på jobbet att ta hand om de sjuka och deras anhöriga det vet jag…lycka till ❤️

kerstinjo
0

Grattis Mia!

Det är ett otroligt givande arbete och under min spetskompetens så fick vi verkligen lära oss hur viktiga de anhöriga är och den/de närmaste anhöriga blir alltid uppringda när det mesta har "lagt" sig.

Vi skickar alltid ett eller två vykort och de är alltid välkomna att ta en fika med oss, för vi har ändå lärt känna varandra väl.

Oj, vad jag saknar mitt jobb.

Kerstin 

Clary
0

Grattis Mia.

Jag hoppas att fler skulle se det som du, att de anhöriga är viktiga också. I fyra års tid har jag tagit hand om min man som då, förutom att han fick tjocktarmscancer, är multisjuk. Den absolut sämsta avdelningen är onkologen både då det gäller patienter och anhöriga så tack o lov har det funnits andra läkare som lyssnat på oss. Nu har han tyvärr fått tillbaka cancern och vi ser inte fram emot att behöva besöka onkologen igen med den nonchalans som både läkare och sköterskor visar

Medarbetare på Feng Shui och Indien

Magisk
0

Grattis. 🎂

Medarbetare på Anhörig.
Skrattar