Cancer iFokus

Cancer

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2630 ggr
kerstinjo
5

Klåda.

Det kliar och det kliar och då river jag tillbaks. Har fått massor av olika saker att smörja in mig med, men inte hjälper det något. Jag blir bara hal som en ål och riskerar att glida ur sängen.

Sa till min ssk att det är biverkningar från morfinet.

Nähä! Det berodde nog på att min nya cytostatika inte påverkar håret. M.a.o. så kliar det för att håret börjar växa ut igen.

Det kliar på baken/skinkorna, undrar hur hårig jag kommer att bli på rumpan? Funderar

Det kliar på ryggen, svanken, axlar och överallt. Då måste det ju bero på att hår växer ut för fullt och jag kommer så småningom att bli håriga damen. FörskräcktHujedanemej!!!

Eftersom jag har ett helt apotek hemma nu för tiden, så passade det utmärkt att det även finns cortison. Ja, det hjälper!

Kerstin 

Maria
1

😂

Tack för dina ljuvligt raka inlägg om livets djävulskap.

/Maria

Fridaybrew
1

Inge roligt alls, man vill helst bara byta ut huden som man gör med kläder ibland lol

Mitt "hemliga" knep som jag bara inte kan hålla tyst om, känner mig som snubben i filmen Mitt Stora Feta Grekiska Bröllop som använde windex till alla åkommor och kunde svära på att det funkade lol

Jag använder en produkt som jag köpte i USA men finns iaf inom EU att beställa hem en hel flaska för typ 5 dollar och det funkar väldigt bra.
Banana Boat After Sun Aloe Gel heter den
http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_sacat=0&_from=R40&_nkw=Banana+Boat+Aloe+Vera+Gel&rt=nc&LH_PrefLoc=3

Jag använder den på allt från myggbet till när man har bränt sig på en varm panna eller när man fått varm olja på sig skvättandes. Dock naturligtvis efter nedkylningsprocessen.

Om den inte funkar så funkar den definitivt för dess ändamål vilket är att smörja in sig om man varit i solen och blivit röd eller har klåda.

Dutta inte utan smacka på ett stort område även utanför där det kliar iom att då får man mer kontakt och mer tas upp av huden. Tex brände jag handen på en glömd stekpanna på spisen det fräste en aning från huden när jag lyfte bort stekpannan, kylde hela armen från armbågen ner med kallaste rinnande vatten i 10 minuter sen smorde jag in hela armen från armbågen nedåt och sen hade jag ispack en timme eller två. Jag hade inga fingeravtryck kvar på handen men jag fick inte ens blåsor.

Man behöver inte smörja in så det är ett tjockt lager utan det räcker med ett tunn applicering så huden kan ta upp allt o man slipper då vara hal o glida ur sängen. Sen kan man applicera flera ggr istället.

Sen är det riktigt billigt tycker jag som köpte en flaska för 5-6 dollar.

Lol superhemligt och effektivt sen bubblar jag bara på men men.

Det finns ett annat märke också som är typ samma men har Lidokain i sig viket är en effektiv bedövningsmedel
http://www.walmart.com/ip/Equate-Aloe-Vera-Cooling-Gel-20-oz/14122657
Den är också bra men luktar mer o sen pirrar det lite i huden en stund tills den hjälper och då är den bra. Jag har båda men använder banana boat oftast men om ngt gör ont så kör jag på den andra med lidokain,

Oavsett vad så hopppas jag att du hittar något som hjälper. Vill bara tipsa om dessa två grejer som är faktiskt rätt billiga för hur effektiva de är.

/Fridaybrew

Lena1971
0

Dagens största skratt hittills! Du är underbar Kerstin. Hur hårig du än blir!

Fridaybrew, har du provat vanlig aloe vera gel? Är bananbåtens effektivare?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Fridaybrew
0

Reser till usa rätt frekvent och har alltid använt banana boat aloe gel effektivt så har inte haft anledning att testa annat =)
köper med mig ett par flaskor hem till sveirge vilket brukar räcka till nästa usa tripp.

/Fridaybrew