Cancer iFokus

Cancer

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 3221 ggr
kerstinjo
2

Stopp, stanna!

Dra i nödbromsarna, för ni vill jag stiga av den här vansinnesresan.

Var på onkologin på skärtorsdagen, fullproppad med kassar med påskmat som det var jäkligt svårt att få in i ytterklädsskåpet. Fick skynda mig att möblera om och ha mig innan det kom någon vrålhungrig person och slog ner mig.

Påskmatshungriga personer kan nog vara lika opålitliga som de vimsiga metafånerna.

Nä, jag brukar inte ha så mycket matsäck med mig, men meningen var att jag skulle stanna hos Kenneth ett tag. Bara mysa och ha det gott.

Gud nåde den läkare som skulle kunna få förstöra min påsk hos Kenneth. Men antagligen så tål min läkare inte ägg eller han skulle kanske jobba hela påskhelgen, för han tyckte det var läge att berätta om metafånerna  framfart. *fnys* Jag kan väl inte hjälpa att läkaren är äggintolerant. Arg

Nåja, han fick hållas! LiparMetafånerna fortsätter att härja allt vildare. I sina Formel 1 turer så har de passat på att köpa mängder av öl så nu lullar de runt och fastnar lite här och lite där. Jag vet inte om det finns fylleceller i min kropp *funderar* för nu har de ingen koll alls längre utan är lite överallt.  PustarSumma summarum så sprider sig cancern hej vilt. I värsta fall kan det röra sig om månader.

Men har haft det jättemysigt hemma hos Kenneth. Vi har ätit, ätit och proppat i oss 2 kg godis. Jösses, vi är inga godismänniskor, men allt gick ner.

Vi har varit ute och åkt jättelångt i det fina vädret, suttit uppe till ½4 eller ½6 på morgonen och bara pratat och pratat. Fast vi var nog tysta när vi proppade oss fulla med godis. Funderar

Nåväl, förra söndagen så skjutsade han hem mig. Fast vi är lika bra på att tjata i telefon. Skrattar

Pratade med honom på måndag kväll och han mådde inte riktigt bra. Funderade på att åka till akuten på tisdag. Jag ringde, ringde, sms:ade i evigheter, men inget svar.

Hans mamma ringer för att kolla om jag pratat med Kenneth och hon skulle åka hem till honom. Han var trött, trött.

Jag o K's mamma bestämmer att hon ska åka hem till honom på onsdagen om han inte svarade i telefon. Vilket hon gjorde och hittade honom död i soffan. Storgråter"Min" Kenneth, det kan inte vara sant.

Alla planer vi hade…………….

Det är ju JAG som är sjuk!

Men sant är det och metafånerna valde då att krascha och jag har haft enorma smärtor och blev akutinlagd. Morfindosen har dubblerats och jag går på hästdoser av morfin. Men smärtan återkommer ändå med jämna mellanrum.

Jävla skit!! Arg

Ska in på ny röntgen i morgon, sen får vi väl se hur vi ska gå vidare…. hm…gå vidare? Är det ett skämt eller?

Så är det väl bara att vänta på att metafånerna kraschar i de Österrikiska alperna eftersom de tydligen kör racer utanför Formel 1 banorna numera.

Gilla läget? Hm…. det får jag nog fundera en bra stund på.

Kram!

Kerstin 

Tarotstollan
0

Har inga ord!🤗😭

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Angies bebben
0

Åh fy en som stod dig så nära i din jobbiga situation. Man blir verkligen stum kram

Maria
0

Usch, detta gör ont….😕

/Maria

Aleya
0

Svider i mitt hjärta. Kramar i massor.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

JohannaEkroth
0

Vet inte vad jag ska skriva… 😭 Fina du! ❤️🤗

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

signemo
0

Finns inga ord. Vill inte tro att det är sant.

Detta får inte ha drabbat Dig upptill allt annat.

Håller tyst om Dig i Din Sorg. Men vill gapa ut att så här kan det inte vara.

Finns här o via pm Kram fina goa vännen

Var rädda om varandra

Lena1971
1

Jag önskar det fanns någon rättvisa i världen. Om det fanns skulle vår fina Kerstin må som en drottning, jämt!

Kramar om!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Brommel
0

Kära Kerstin ❤️ Kramar om……😭 vill inte att du har det så här

kerstinjo
1

Tack alla ni snälla fina!

Har varit i Lidköping idag för att röntga mig och skulle egentligen åkt hem till Kenneth för att stanna där ett tag.

Men det fick bli taxi hem, med Lidköpingstidningen i handen och en dödannons på tredje sidan.

Men vet ni?

Jag är alldeles TOM. Känner mig totalt känslolös och känslokall. TOM!

Kram!

Kerstin 

JohannaEkroth
3

Gumman! ❤️

Jag vet precis den känslan. Jag har haft den när jag hade min depression. Man undrade om man faktiskt var död. Vill inte känna så igen. 

Men jag kan vara arg åt dig, Kerstin, och svära hejvilt åt de där förbenade gratisätarna till metafåner!!! 😡 Jag tycker det är så grymt %/¤#! orättvist och jag önskar jag kunde ta ner månen åt dig, i detta nu, så du blev frisk och kry! 🤗

Åh, jag önskar så! 😍

Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else

chik
0

Kerstin 😢.

Vad säger man? Det här är en Mardröm' O du är vaken..

Säger som övriga..Fins inga ord.

Sen så har du den egna kroppen o kämpa med.

Önskar så att jag kunde hjälpa med ord o handling.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Taxelina1
1

Men lilla du !!! Hur mycket ska du gå igenom egentligen. Kramar om dej med en stor varm kram. Tänker på dej…

Hälsning från en stor djurvänCool

[Förlovad]
0

Fy är helt stum livet är inte lätt Kerstin hundra styrke kramar

nickiee
0

finns inga ord för detta du fått stå ut med .. Blomma

ha en bra dag alla pysslare .
kika gärna in på  min hemsida  www.nogg.se/spiiidis1

susiemicelind
0

Jag har inte varit in på iFokus på flera månader och läser detta nu och vet inte vad jag ska skriva. Det är hemskt att en människa ska behöva vara med om det du gått och går igenom…kramar om dig ❤️

susiemicelind fd JereMina Skämtar

signemo
1

Hej Kerstin. Jag kikar bara in för att ge Dig en bamsekram.   Jag bara kände för det just nu. Stor kram till Dig.

Var rädda om varandra