Cancer iFokus

Cancer

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 2838 ggr
Monarchy
0

Vad är det för problem i vården?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag studerar industridesign (produktdesign) vid Umeå Designhögskola och har påbörjat research inför mitt examensarbete. Och söker nu produkter och annat som har problem / behov av förbättringar .

Till exempel tidskrävande på så vis för att man måste åka in till sjukhuset varje vecka som det är för dialyspatienter.  Andra exempel är andningshjälpmedel som är otymplig, obekväm och därmed begränsar ens vardag. Där har andra gjort examenarbete där man tagit fram ett förslag på en produkt med teknik 10 år i framtiden. Den produkten sitter på kroppen lite som en ryggsäck, är bekväm, kompakt, så man kan röra sig som man vill och dessutom estetiskt tilltalande, praktisk och lättsam att använda.   Kort förklarat hur det kan bli.  Det är den på bilden har bifogat.

Så jag undrar hur det fungerar med cancerbehandling  Ni som har egna erfarenheter med dessa maskiner och proceduren som patient, anhörig eller läkare. Har ni stört er på produkter som har varit obekväma, opraktiska, fula, många delar etc som ni tycker borde förbättras.

ELLER! att ni har förslag på annan medicinsk utrustning om ni känner behöver förbättras. Från stora maskiner till vardagliga produkter som tex diabetiker använder. 

Tusen tack!  Jag vill så gärna göra ett examensarbete som behövs, som kan inspirera och göra skillnad. 

Kontakta gärna på mail .

peter.halldahl@gmail.com

VildaVittra
4

Medicinburkar som doserar ut tablett för tablett, så rörelsehindrade samt äldre har lättare att ta mediciner själva utan att behöva få en dosett. Blister är svåra dom med om man har dåliga händer.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[TanatosNyx]
2