Människor som bluffar...
Det finns människor som bluffar och ljuger på nätet. Det har alla säkert råkat ut för men det finns bluffar som är lite värre än andra tycker jag och det är bland annat att ljuga på en sådan här sida.
Det är ingen större aktivitet härinne och det är ju ganska positivt.
Vi har haft större aktivitet men en del medlemmar har avlidit.😥
Tyvärr har vi flera gånger varit utsatta för berättelser som visat sig vara osanna. Det är INTE OK.
Människor engagerar sig i trådar och lägger ner tid för att svara och så är det fejk…jag blir så upprörd.
Jag låter senaste blufftråden vara kvar men låst bara för att det ska synas hur fel det kan bli.
/Maria
Gud ja, jag förstår inte varför de känner ett behov av att hitta på en snyfthistoria som inte är sann.
Läste igenom "sjuk mamma" och mådde faktiskt riktigt dåligt när jag gjorde det. Min pappa dog när jag var 11 år av leukemi och smärtan finns kvar. Man får ont i magen. Cancer är inget att skoja om. Fy skäms.
#0:
Med tiden misstänkte jag också att det där var en bluff och när jag var nästan säker slutade jag upp att skriva i tråden.
Samma här!
Jag har arbetat med sådant så efter några 10 tal inlägg såg jag vad som var fallet. Beklagar till er som gav av eran tid…Mvh/WL
Jag är nog alldeles för naiv och för godtrogen till att förstå att någon kan bluffa så där. Ja synd om tiden var det. Men mest synd är det nog om personen som skrev det där. Hon kan ju inte må så bra tänker jag.
#4:
Det kanske inte ens är en hon. 😄
Hen lär väl komma tillbaka i någon annan form på någon annan sajt.
/Maria
Jo det kändes ju konstigt eftersom det vart två personer som hade ungefär samma kopplingar till familj…
Jag har också läst tråden "Sjuk mamma". Och tyckte nog mest att den var sorglig…Men jag fattade inte om personen bluffade.
#8 Läs tråden "Jag hatar min mamma" inne på tonåringar så ser du hur historierna liknar varandra.
/Maria
#9 Jag har läst den också. Och tycker nog att dom var lika. Sen skällde personen ut dig. Varför det tror du? Jag skulle bra gärna vilja veta, för jag förstod inte varför. Var det för det här du skrev med "skådespelare".
#19 Samma användare med olika nick.
/Maria
#11 Ok då vet jag det. Sedan undrar jag en sista sak. Hur kom du fram till det?
Om det är ok att jag frågar.🙂
Sådana människor behöver vård. Blev nog kastade i golvet som små.
#13 Jo, en normal person skulle väl inte göra så. Dom kan förstås inte må så bra. Förresten tycker jag inte att Maria alls verkar vara någon falsk person. Hoppas människan får hjälp att bättra sig.🙂
#12 Sättet att skriva. Båda trådarna hade problem med en jobbig mamma som i båda fallen bara verkade kärleksfull.
Det var det jag menade med nästan samma historia med lite olika skådespelare.
/Maria
#15 Okej tack så mycket för ett tydligt svar. Jag tyckte bara det var lite svårt att fatta. Men jag ville veta ifall det kommer upp något liknande igen och jag skulle läsa det. Eller kanske bara av ren nyfikenhet.😋🙂
Personen i båda dom trådarna måste vara det troll vi haft problem med förr här inne på iFokus med tanke på beteendet. Maria vet vem jag menar eftersom vi båda blivit utsatt för henne på våra sajter förr i omgångar.
Hade hoppats att hon tappat lusten att måla upp sina historier här på iFokus, men verkar som att hon hittat tillbaka igen. 🙃
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
Ja jobbigt.
/Maria
Finns det inget sätt för sajtvärdar att se IP adress eller något annat? 🤔
#17 Synd. Hoppas då med er att hon inte dyker upp igen.
- Redigerat 2021-10-02 21:40 av Agnes.Pärlor
#19 Nej
/Maria
#21: Okej vad tråkigt.
#23: Åh, det tänkte jag inte på. Vet inte riktigt hur sajtvärd-system fungerar riktigt, vilka krav det finns och så. Tycker ju ändå att det borde finnas någon åtgärd. Om en person håller på och trollar i inte bara en sajt, utan flera så är det ju jättetråkigt att de kan komma undan bara genom att skapa fler användare
Det gäller att vara uppmärksam, anmäla och stänga av användarna så fort man konstaterat bluffen. Ofta kan det ju ta ett tag som i detta fallet.
/Maria
#25: Hmm okej. Som sagt så vet jag inte riktigt hur det är att vara Sajtvärd men jag föreställer mig att det innebär mycket ansvar. Mycket ni ska ha koll på och ändå lyckas ha ett liv utanför detta. Önskar bara att man kunde underlätta på något sätt för er.
Tillägger att ni (som är äkta) gör ett superjobb och det uppskattas av oss alla :)
#26 😊
/Maria