Fuck cancer
Fick i morse veta att en av mina bekanta förlorade sin son i cancer förra veckan
♥️💔
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Ja, KNULLA CANCER!!!
Min mor är sjuk i olika cancer och är väldigt sjuk.
#0 Se ledsamt att överleva sitt barn😥 Kan inte tänka mig något värre.
/Maria
Han blev bara tre år.
Kattutan men stolt Plåtis ägare
#3 Så oerhört ledsamt. Barn ska inte få cancer😔
/Maria
#3 Asch då!
Jag hade en tumör som barn.
Det är ingenting jag minns, jag tror till och med att jag var under ett år gammal när jag opererades. Men jag blir alltid lite fundersam när människor säger att "barn inte ska få cancer."
Vad är det som gör det värre än när en vuxen får det? Det är väl lika hemskt för den drabbade oavsett ålder? Eller? Kanske till och med värre för en vuxen eftersom de förstår mer vad som sker…
Personligen tycker jag det är mer illa när ett barn får cancer eller någon annan dödlig sjukdom.
Ett barn som knappt hunnit leva. Barn är så oskyldiga på något vis.
/Maria
#7: Fast vuxna kan väl vara lika "oskyldiga"… eller menar du att vuxna som drabbas förtjänar det?
haha…
Visst, jag tror de flesta instinktivt "känner" mer för barn, och vill värna om barnen… men vuxna kan verkligen också lida.
Jag ogillar bara uttrycket att "barn inte ska få cancer…" Tycker snarare att "Ingen ska behöva lida i cancer". Oavsett ålder…
Själv är jag vuxen och "lider" än av en kropp som skadats efter tumöroperationen…
Inte trevligt, oavsett ålder.
#8 Såklart jag inte menar att någon förtjänar cancer. Trodde du verkligen det?
Nu finns ju cancer och det kommer vi inte undan.
Jag var 43 när jag blev sjuk. Jag minns fortfarande när jag strålades 5 dagar i veckan i 6 veckor och där satt en ung tjej i väntrummet. Vi träffades så många gånger och vi andra pratade med varandra men hon satt där med tom blick hela tiden. Henne hade jag mest ont av.
Att barn och unga som inte fått så många år här i livet tycker jag personligen är grymt.
Jag har också beståndet skador och har aldrig blivit densamma som innan.
Men jag lever🙂
/Maria
Kom att tänka på brott. Nyligen har det skrivits om barn som farit illa och t.om mördats.
Det går inte att jämföra såklart men min känsla för att det är mer illa när barn drabbas är densamma som när barn drabbas av dödlig sjukdom.
Barn är så försvarslösa och sårbara.
/Maria
Att barn har svårt att förstå all behandling är också en aspekt
Att få genomgå svåra behandlingar som barn istället för att få vara frisk är fruktansvärt. Långa perioder på sjukhus t.ex.
/Maria