Bröstcancer
Hej!
Är det ngn här som har eller känner ngn som har hjärnmetastaser p g a bröstcancer?
En vän till mig fick hjärnmetastaser av sin bröstcancer.
Jag vet inte riktigt vad din egentliga fråga är eller vad du vill diskutera.
/Maria
#1: Hur går/gick det för din vän?
Jag är livrädd för att det är det som har hänt mig. Vet att cancern har spridit sig till lymfkörtlarna. Eftersom jag inte har varit helt ok i huvudet i nga år, så är jag rädd för att det har blivit hjärnmetastaser. Vet att hela det här inlägget låter underligt. Jag undrar bara om hur det har gått för såna som har det. Enligt vad jag har hittat på nätet, så har man 2månader kvar utan behandling och 3-6månader med behandling.
- Redigerat 2023-07-27 12:23 av Aja85
Förklara gärna vad hjärnmetastaser är för något! Är det detsamma som hjärntumör dvs cancer i hjärnan?
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#3: Metastaser är dottertumörer. Alltså tumörer som har spridit sig från den ursprungliga cancern till andra organ.
- Redigerat 2023-07-27 12:35 av Aja85
#2 Hon är död.
För det första måste man ju kolla upp om du verkligen har metastaser i hjärnan.
Vad har du för symtom.?
/Maria
#5: Hur länge levde hon?
Jag väntar på svar från röntgen. Jag har haft huvudvärk och varit yr ofta och känt som om ngt inte är bra i huvudet. Alltid trott att det beror spänningshuvudvärk och att jag är dålig på att ta hand om mig själv fysiskt. Cancerdiagnosen väcker mycket oro och tankar om min hälsa.
#6 Jag minns inte hur länge hon levde efter metastaserna.
Vad som verkar vara positivt i ditt fall är att du har haft problem med ditt huvud länge. Metastaser brukar vara snabbväxande.
Jag har haft en elak hjärntumör men det var ingen metastas utan huvudtumören så att säga 😉
/Maria