Cancer iFokus

Cancer

Läst 125 ggr
JennieLee
2023-12-19 14:09
0

Osteoid osteom 5-åring

Hej!
Min son Bill som snart blir 6 år har efter magnetröntgen fått diagnosen Osteoid osteom. Han har haft ont i knävecket i ett års tid nu. Först trodde man växtvärk men när det inte gick över fick vi till slut läkartid. Men med remisser och väntetider/först vanlig röntgen och till slut magnetröntgen har det nu gått ca 1 år från att vi sökte vård första gången.
Läkaren ringde mig igår och meddelade detta & nu har jag hunnit läsa på lite & smälta det hela. Skönt att man hittat orsaken till hans smärta men det som oroar mig nu är att hans muskler ska ha tagit skada då jag läst att de kan göra det om tumören sitter länge. Vad är länge? Operationen verkar enkel och relativt riskfri. Men det som oroar är som sagt att han ska få bestående men.
Jag efterlyser info och solskenshistorier!
Tack på förhand! /orolig mamma

Maria
2023-12-19 14:41
2

Det positiva är ju att det är en godartad tumör och inte cancer.

Det brukar om jag minns rätt ta ett tag att hitta rätt diagnos så ett år kanske inte är så lång tid.

Den som kan svara bäst är nog behandlande läkare.

/Maria

JennieLee
2023-12-19 14:44
0

#1: TACK för svar! Jag har lagt ett ärende på 1177 och bett läkaren ringa upp mig igen. Hoppas han gör det snart!
Men du har helt rätt. Det är nog snarare endast solskenshistorier jag eftersöker.

Maria
2023-12-19 14:46
1

Jag hoppas du får solskenshistorier 🙂

/Maria

Pyttelite
2024-12-14 09:58
0

Hur har det gått?

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

JennieLee
2024-12-15 20:06
1

#4: Hej! Det har gått bra! Tack för att du frågar ❤️ han opererades i januari. Det räckte med en operation. Nu är han helt smärtfri

Pyttelite
2024-12-15 20:29
1

#5: Härligt att höra att allt gått så bra förstår att det varit oroligt - kramar till er alla!

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.