Cancer iFokus

Cancer

Etiketthjälp-och-hjälpmedel
Läst 2814 ggr
Lena1971
0

Gaaaahh!!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hittade den här hemskheten i garderoben. Jag har aldrig funderat över var den blev av! Men nu när jag har hittat den ska jag göra mej av med den illa kvickt. Jag tror de har insamlingar till u-länder och så? Där kanske någon skulle bli glad av den!

Var iaf tvungen att ta ett kort med den. Måste erkänna, den ser bättre ut på än av. Av ser den ut som ett djur!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Lena1971
0

Jag var väldigt tacksam över att man fick en peruk via landstinget när jag tappade allt hår. Jag använde den då och då, när jag inte ville se avvikande ut. Jag hade dessutom sån "tur" så jag tappade håret på vinterhalvåret, när man kan ha mössor och sjalar!

Jag kan ändå säga att OM jag nu skulle drabbas igen, så kör jag turbaner hela vägen. Snyggt, praktiskt, enkelt. Och jag har redan en samling sjalar och tyger att använda!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Mads
0

De flesta av våra patienter har sjalar och så. Var många fler som valde peruk när jag började jobba för 6 år sedan, vet inte varför det ändrats.

Amor Vincit Omnia

Lena1971
0

Det måste gå trender i det också? Jag tror det var för tre-fyra år sen som modefolket förutspådde turbanens återkomst. Den kom inte tillbaka, men c-patienter kanske tog trenden och gjorde det till sin?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Lorita
0

Jag tror att i dag så vågar man sticka ut mer, jag hade en medryttare, 10 år äldre än mig, hon hade peruk och hade så svårt att visa sig utan den så hon kunde inte rida med hjälm. Ändå så visste hon att alla vi i stallet visste och förstod.

Obestämd Klart min jobbarkompis hon bar också peruk och hon och jag var lika gamla, hon dog i maj i år. Men för mig skulle det vara så konstigt att ha peruk men man vet ju inte förren man själv är där hur det känns.

Med vänlig hälsning Lorita
Sajtvärd för Konstnärer, Welshponny och Westernridning

Lena1971
0

Tråkigt att höra om din jobbarkompis Lorita. Extra hårt att se någon jämngammal försvinna.

Det var en jättekonstig känsla att prova ut peruken. Jag trodde att jag skulle ha den varje dag i ett halvår, men så blev det verkligen inte! Jag kände mig lite löjlig i den. Alla visste ju!

Men när jag var på ställen där inte alla visste, på fest eller på krogen, då kände jag mig mindre uttittad i peruk. Så ja hade nytta av den.

Sen såg jag massa unga flickor på t-banan som knöt sin sjal så snyggt om håret, så då gjorde jag likadant. Det kändes mycket tryggare!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Mads
0

Vi hade en ung tjej som patient för många år sedan och hon fick en så fin peruk gjord som såg ut precis som hennes eget hår, den var fantastiskt fin. Man kunde inte se att det var en peruk.

Amor Vincit Omnia

Lena1971
0

#6 Är det ovanligt? Att peruken är bra menar jag?

En sjuksköterska sa till mig att jag skulle gå till ett av de rekommenderade ställena i Stockholm, för där fick man bra peruker. Hon sa att ibland fick de patienter från Södertälje, och deras peruker såg syntetiska ut.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Mads
0

# 7 För mig var det ovanligt för de flesta som hade peruk var omkring 60 och uppåt i ålder och alla hade samma peruk från frisören på sjukhuset jag jobbade på. Så när denna inga tjej på 28 kom och hade samma långa hår som innan med slingor och så blev jag impad Glad

Amor Vincit Omnia

Lena1971
0

Aha, det måste ju se lite konstigt ut med en massa 60+are med exakt samma frisyr. Låter som frisören borde vidga vyerna lite! Glad

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus