Bröstcancermånad, prostatacancermånad
Är det mitt fokus som är illa inställt, eller ser man mer av bröstcancer i oktober än man gjorde av prostatacancer i september?
Jag tycker det är bilder på bröst, tips på hur man känner igenom, rosa band på tv-rutan, info i radion, reklam reklam reklam.
Och det är ju bara att tacka och ta emot, för det leder väl till mer bidrag till forskning!
Jag bara undrar, var det lika stor kampanj under september? Var det bara jag som inte såg det?
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Jag vet inte om det var lika stort i september.
Men just nu är det ju det här Rosa Bandet för Bröstcancer som görs reklam för överallt. Kanske därför det syns mer.
Det finns blått band för prostatacancer. Det ser man nästan aldrig någon som bär! 
Mvh Lena
Gör det? Ja du ser….det visste jag inte ens.
Har bara sett det här rosa bandet.
Man tycker ju att prostatacancer är minst lika viktigt. Varför görs det inte reklam för det?
Det är inte lika stort med prostatacancer, finns grönt band också faktiskt men jag kan inte minnas om det är för gyn eller någon annan cancerform. Jag köper alla band och knappar 
Sen tror jag man lägger mer krut på bröstcancer då det drabbar betydligt yngre människor.
Amor Vincit Omnia
Aha, ja, den logiken kan jag förstå.
Jag har bara läst att prostatacancer utgör 35% av alla cancerformer som drabbar män, så jag tänkte att det var stort, och väl värt uppmärksamhet.
Men cancer som drabbar unga människor, det kan jag förstå får mer resurser.
Orättvist? Ja, kanske…
Mvh Lena
Jag tycker att oktober månad ska vara en cancermånad överlag där vi stödjer alla cancerformer, där man kan ge bidrag till allt vad gäller cancer, där vi kan lära om alla cancerformer och inte bara bröstcancer. För alla är viktiga, alla som drabbas är viktiga.
Amor Vincit Omnia
Eller hur! En månad för alla former av cancer tycker jag låter suveränt.
Mvh Lena