Människors olika värde
En mycket bra skriven artikel om människors olika värde. Läs och begrunda, och kom sedan med era åsikter.
Det var ett sant ord.
Det är ju precis så det är idag.
Sen kan vi ju kalla regeringens personer tex som Reinfeldt och hans anhängare för A+personer
Man får bara önska att dessa A+ :ar kommer att bli av med jobb..så att de får känna hur en B-person har det.
Håller med dej Mia 
mona43 sajtvärd på Epilepsi ifokus
"Hur jag själv mår och känner kan bara jag själv veta"
"Ingen är felfri"
Även A-människor som insändaren kallar dem blir ju sjuka, har haft diverse sådana som patienter genom åren och de är oftast de som häpnar över sjukvården och inte alls kan begripa varför de inte får specialvård och går framför alla andra. Vissa får ju dock företräde, så är det tyvärr.
Amor Vincit Omnia
Jag har aldrig delat in människor efter ekonomiskt värde, enligt artikelns modell. Men det var ändå en chock att bli sjuk, och gå från heltidsarbetande till heltidssjukskriven. Mest för att jag mötte en del ändrade attityder från myndighetr.
Min första handläggare på FK t.ex såg bara statistik och siffror när hon tittade på mig. Det var inte som jag var en människa längre. Hon hade definitivt anammat värderingarna från artikeln!
Gudskelov är såna människor ovanliga. Det är synd bara när de finns i politiken eller andra maktpositioner.
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus