Cancer iFokus

Cancer

Etikettalternativa-behandlingar
Läst 2233 ggr
[mia-38]
0

Tvtips-Kvällsöppet

Kvällsöppet med Ekdal på 4:an ikväll. Där diskuterar de alternativ medicin på cancersjuka.

Om det går att bota en cancersjuk med kålrötter tex.

Lena1971
0

Det vill jag se!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[mia-38]
0

Jag vill med se..men vet inte om jag orkar ikväll.Obestämd
Vart en tuff dag och jag är helt färdig.

Men du kan ju berätta lite om det imorrn Lena om du vill.

Lena1971
0

Om jag hinner se det själv… Jag ska kolla om det inte går i repris på bättre tid.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[mia-38]
0

Ahaa..det handlade om bedrägeriet som hade gett nån vitkål mot cancer…Fattade fel innan.
Men det kan va intressant ändå..

[mia-38]
0

Det var visst nån "läkare" som hade lurat en kvinna som hade magcancer att vikål skulle kunna bota henne. Hon slutade med sin cytostatikabehandling och gick på hans istället. Dessutom hade hon fått betala 50.000 kr i förskott!!Skrikandes

Hur kan man bara ha mage att lura sjuka personer på detta viset??
Jag hoppas han åker in!!

Kvinna levde inte länge efter det. Hade hon fortsatt sin behandling med cytostatika så kanske hon hade levt idag.

Patientnämnden hade svarat en annan som hade gått på nåt sånt med att: "Är man så dum så man går på det får man skylla sej själv"Förvånad

Hur 17 tänker de då?????

Lena1971
0

Jag vet inte vad jag blev mest upprörd över… Bedragaren eller socialstyrelsen! Det är bara att hoppas att det bemötandet var undantag och inte regel. Obestämd

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Mads
0

Tyvärr är det många som nappar på alla dessa övertygelser att alternativa behandlingar med olika födoämnen och vitaminer ska kunna bota cancer, klart man hade valt det om det nu funkat. Därför ställer jag mig ofta skeptisk till alla kostråd att si och så ska man äta osv. Visst finns det saker som är mer nyttiga än andra i många avseenden, men botande effekt tror jag inget har för då hade förhoppningsvis någon klok forskare kommit fram till det vid det här laget då cancer har funnits i alla tider.

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
0

När man är sjuk så vill man ju bli frisk. Tycker att går man ut och lurar människor på det här sättet måste man själv var sjuk. Hur kan med att spela med andra liv på de sättet?? Kan inte förstå det och dessutom ta en massa betald för något som inte kommer fungera och som man vet om desutom….Grrrr kan jag bara säga!!!

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Lena1971
0

#7 Vad gäller kostråd , vissa typer av cancer är vanliga på vissa ställen i världen och ovanliga på andra. De förklaringar jag har sett har visat på olika dieter.

Men man ska ju komma ihåg att man inte håller sig frisk bara för att man äter sojabönor eller lök eller broccoli eller vad det nu kan vara. Att det förbättrar chanserna är inte samma sak som bot. 

#8 Håller med: Grrrrrr…

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Mads
0

# 9 Precis det är det jag menar. Men många misstolkar och tar det till ytterligheter och det kan ju tyvärr människor utnyttja.

Amor Vincit Omnia