Cancer iFokus

Cancer

Etikettnyheter-forskning
Läst 2435 ggr
Lena1971
0

Trådlösa telefoner

Tror ni mobiler är farliga?

Jag tycker de säger olika från dag till dag. Nu senast läste jag på dn.se att barn och ungdomar som ofta använder mobiltelefon oftare "angav olika hälsosymptom".

Det finns visst ett samband mellan frekvent mobilanvändande och ökade halter av äggviteämnet transthyretin i blodet. Tyvärr säger det mig inte mycket, kanske kan någon utbildad människa berätta mer.

Använder ni mobilen utan att tveka?

Och ännu större fråga, får era barn och ungdomar använda mobilen fritt?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[mia-38]
0

Jag och min son använder mobilerna fritt. Tänker inte ens på att de säger att det är farligt.
Det är så mycket annat som är farligt med ju..och då skulle man snart inte kunna göra nåt..Flört

Så här är det fritt fram för både mobil och trådlös telefon.

Lena1971
0

Det känns inte som man skulle klara sig utan mobilen längre. När jag glömmer den hemma våndas jag hela dagen…

Jag undrar om jag kommer att ändra mobilvanor efter att ha läst artikeln. Det är som du säger, Mia, man gör ganska mycket farliga saker ändå. Sätter sig i en bil t.ex, eller går omkring i åttacentimetersklackar… Flört

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[mia-38]
0

Ja åttacentimetersklackar är ingen lek…HahahahSkrattande

Man är så beronende av vissa saker att man struntar i om de är farliga eller inte.
Jag tror man tänker som så att jag kan inte bli sjuk av det eller det.

Och jag skulle heller inte kunna vara utan mobilen. Hahah..Känner mej naken utan den. Flört

Lena1971
0

Ja, man blir hjälplös som en bebis… Oskyldig

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Lena1971
0

Av att glömma mobilen, inte av högklackat! Skrattande

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[mia-38]
0

Hahahah. Jag undrade vad du menade..hahahahSkrattande

JILE
0

Ja jag känner av mobilerna och är räd för dem. Men man är ju som sagt beroende av dem när man ska bort så folk kan nå en. helger brukar jag stänga av dem. Skönt att slippa ta med dem.

Känner av dem när jag pratar, värker i örat och blir så konstigt. Jag tror de är jättefarliga, men min dotter har ju och hon ska ju sms mm, men det känns inte roligt att de använder den när de är så unga heller.

Bärbar telefon köpte jag ,m en har dragit ut den för jag kände av den och tänkte att det går lika bra med den vanliga, då kan man prata på med gott samvete.

Lena1971
0

Jag har hört att SMS är mycket bättre än att prata i telefon när det gäller strålningen. Jag tänker för dotterns skull.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

JILE
0

#8 ja det är nog bättre, håller dom ju inte så nära då. Fast de säger att det hjälper inte att stänga av mobilen för att slippa strålningen utan det är batteriet som är värst .

Lena1971
0

Det visst jag inte. Det är ju bra att veta, så man inte tror att man är trygg med mobilen i jackfickan…

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

JILE
0

#10 Javisst tål att tänkas på.

Kram

Mads
0

Ett tag kom ganska många nya fall ibland unga människor av käkcancer, något man funderade på om det kunde ha ett samband med just mobilpratande. Vad man kom fram till vet jag dock inte. Jag har inte ens en hemtelefon utan pratar alltid i mobilen…Obestämd

Amor Vincit Omnia