Cancer iFokus

Cancer

Etikettbehandlingar
Läst 1657 ggr
[mia-38]
0

Uppehåll i behandling

Läkarna funderar på att ge pappa ett uppehåll i sin behandling i 6 månader.
De ska bara kolla bukhålan på honom. Och sen utgå efter det.

Men jag tycker det är bra om de kan göra det. Cytostatikan och strålningen tar så mycket på kroppen. Den behöver en paus om cancern inte blir värre.
Jag tror med att det är bra för själva individen. Att slippa behandlingen för ett tag och bara vara sej själv igen så gott det går.
Att få en slags semester från sjukhusmiljön och allt vad det innebär.

Vad tycker ni om dessa uppehåll?

Mads
0

Ger de honom 6 månader så är han ju inte på gränsen, tycker inte jag i alla fall. Våra läkare skulle ju inte ge 6 månader till en person vi inte trodde skulle överleva. Jag ser detta som mycket positivt och sänder all kärlek & ljus till er familj .

Kram

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

Jag ser det med som mycket positivt Mads. Och det känns verkligen skönt.

Skrattande

Mads
0

Mina tummar håller hårt för din pappa & som sagt så sänder jag ljus allt vad jag kan. För er som inte förstår det med ljus så är jag förutom sjuksköterska spirituell och tror på att vi människor med god energi kan sända fina tankar och energier till varandra som hjälper på vägen i livet.

Kram

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

Jag förstår ju Mads…hihihhii
Och tack för att du önskar det. Skrattande

Lena1971
0

Det låter helt rimligt vad Madde säger i #1. Och det måste vara skönt med ett halvårs frihet från behandling! Oftast verkar det ju vara så att det är behandlingen som gör att man känner sig sjuk, inte själva cancern.

Jag hänger på Mads och skickar ljus och kärlek till din pappa och alla omkring honom!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Mirjami-78
0

Ja jag kan ochså hålla med om att det kan vara skönt att slippa behandligen. Ja och gör läkarna så är det säkert som Mads skriver.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool