Min solskenshistoria
Jag var ganska ny på jobbet när jag fick min första egna patient. Han var 30 år gammal och hade en nyupptäckt testikelcancer. Jag minns hur nervös jag var som skulle ta emot honom, ge all information om hur allt skulle gå till med behandling och provtagning och dylikt. Och jag minns hur rädd och nervös han var. Efter några veckor gjordes röntgen som visade snabb progress och spridning. Efter ytterligare några veckor hade han synbara tumörer i/på huvudet, i lungorna, lymkörtlar m.m. Överläkaren gav honom 20 % chans att överleva. Jag såg denna man kämpa i ett års tid, han låg många gånger isolerad med så dåliga blodvärden att han inte orkade sitta upp. Jag såg familjen sörja och ta sina farväl. Idag är denne man fullt frisk och har så varit i 4 år. Han är min solskenshistoria, han är den jag tänker på när jobbet känns tung och livet orättvist för mina patienter. Han är den jag tänker på när jag är på väg att tappa hoppet. För hoppet finns, inte för alla tyvärr, men för så oerhört många fast att vi inte alltid vågar tro så.
Amor Vincit Omnia
Vad skönt att det gick vägen för denna man. 
Jag tror att många gånger hjälper det att man är stark i sej själv när man får besked att man har cancer. Att ha lite j*vlar anamma i sej.
Men visst…tyvärr så hjälper inte ens det ibland.
Men bra Mads att du har en sån solskenshistoria att tänka på när det är extra tungt. Det måste ge en extra kick för dej att orka fortsätta.
Det var en underbar historia. Tack för att du delar med dig Mads!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Jag puttar upp den här historien, bara för att den gör mig så glad!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Den är värd att läsa om och om igen då man är nere.
Det finns faktiskt de som klarar sej även om de är dödsdömda.
Och det är så härligt att läsa om.
# 4 Härligt att du känner så, jag bär med mig denna man i mitt sinne alltid 
Amor Vincit Omnia
Jag förstår att du gör det Mads. Det måste vara oförglömligt. 
Tack Mads för denna solskenshistoria
Ja ni ser hoppet ska man alltid ha. Vilken härlig berättelse. När jag läste i din text tänkte jag före nej han klarade det inte och så helt plötsligt så står det..men idag är denne man fullt frisk. HÄRLIGT!!!!
Kram
Underbar historia! Verkligen en solskenshistoria!!!