Avslutad behandling
Min morbor fick akut leukemi för ca ett år sedan.
Han har gått på cellgifter och fått byta blod ett par gånger.
Han har trots sin höga ålder klarat sej ganska bra under detta året.
Mycket är hans positiva inställning och hans kämparanda som gjort att han klarat ett år. (Tror jag)
Men nu så har han åkt på två dubbelsidiga lunginflammationer på kort tid. Han har överlevt dessa trots sin dåliga prognos.
Efter sista nu så beslutades det att de skulle avbryta all behandling. Finns nu inget mer att göra för honom.
Så han ligger hemma och inväntar slutet. Stackars karl.
Nu undrar jag hur länge man kan överleva akut leukemi i slutstadiet utan behandling???
Min pappa hade ju lungcancer. När det inget mera kunde göra så levde han ca 2 veckor efter det. Men jag tror det är väldigt olika. Nu var ju min pappa väldig dålig.
Mia…är det inte bättre för din morbror vara på sjukhus? Bor han ensam??
Min pappa var den sista tiden på sjukhuset och min mamma var med han där. De sa att han fick åka hem men han ville inte.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Fick jag välja skulle jag vara hemma. Det trodde jag var det vanligaste? Att man inte vill ligga på sjukhus?
Å andra sidan vill man inte vara sina anhöriga till last, så då är det kanske lättare att vara på sjukhus.
Hur mår din morbror, Mia?
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Min morbror valde att vara hemma sista tiden. Han bor med sambo. Men han får mycket hjälp av sjuksystrar som kommer dit minst tre gånger om dagen.
Jag skulle heller inte vilja ligga på sjukhus sista tiden om jag fick välja.
Han mår trots allt så väl man kan må i denna sjukdomen. Mina föräldrar var hos de igår…och mamma sa att hon trodde inte han skulle vara så pigg som han var. Men jag tror han satte upp en fasad gentemot sin syster så att hon inte skulle bli ledsen. Det KAN ju vara sista gången de ses.
Ja så klart de vill inte visa hur det mår. Så var det med min pappa med. Jag var chockad när jag var hos han dagen innan han somnade in att han ändå var helt klar samt pratade osv. Trodde inte han skulle gå över nästa dag som han gjorde.
Jag lider med dig Mia. Det där är tufft att veta att ens nära anhörig kan gå bort när som helst.
För min pappa hade det vara svårare vara hemma. Jag tror inte han hade klarat av det helt enkelt. Det hade blivit för jobbigt känslomässigt. Han orkade inte träffa min store son den sista månaderna han levde. Ja han betydde för mycket för han helt enkelt. Han hade brutit ihop helt om han hade blivit tvungen att träffa han.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!