Cancer iFokus

Cancer

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2699 ggr
Tom-B
0

Män, var är ni?

Jag har bara tittat på rubrikerna för den senaste tiden på Senaste.

En säger en man, Per, har gjort ett inlägg. Sedan bara kvinnor.

Vad är det med oss män? Är vi så livrädda för att yppa något om våra problem?

Inte undra på, att det är kvinnornas bröstcancer som fått huvuddelen av uppmärksamheten och bidragen (ja, staten bidrar väl inte med mycket i något fall till forskningen).

Skärpning karlar. Det är i alla fall betydligt fler fall av prostatacancer än bröstcanser i Sverige.

Hör av er. Ge oss, som ännu inte drabbats, er erfarenhet av problemet. Även om man inte drabbats, så är det ändå något som rör sig i hjärnan. Och ständigt kollar man strålens längd, och hur många gånger på dygnet toabesöken är nödvändiga.

Tom

//Tom-B har överlåtit värdskapet för Fiske Ifokus till Hera.

Lena1971
0

iFokus kan man dessutom hålla sig helt anonym, om det är där haken sitter. När man blir medlem lämnar man en e-postadress, och den behöver inte heller avslöja vem man är.

Jag undrar också, varför har rosa bandet blivit så vanligt, men inte blå bandet? Att oktober är bröstcancermånad har väl ingen missat, men hur många har märkt av att september ska sätta fokus på prostatacancer?

Jag tror inte forskningen blir lidande, men de män som drabbats av cancer känner sig säkert mycket ensammare än oss kvinnor. Obestämd

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

signemo
0

Om det skulle kännas bättre för er män skulle man kanske kunna ha låsta trådar som bara Ni kom åt.  Kanske till och med en grupp istället då vet bara de inbjudna att den finns.

Sen tror jag det är skönt för oss kvinnor om vi får lov att veta hur NI känner o tänker. Men först och främst skall det vara för er män.

En sajt som här kan ju kännas lite lagom annonym. Vi kan ställa frågor till varandra. Kanske lära oss att förstå lite grann och man som sjuk upplever sig själv och omgivningen.

Ingen behöver veta vem den andre är. Jag kanske kanske skriva av mig min förtvivlan eller berätta något glädjefyllt.

Själv har jag och min man fått vara friska. Men vi har vänner o släkt som har eller har haft cancer.

OCh om jag inte är helt ute och cyklar behöver alla få tala om sig och sin sjukdom. .Men vi kanske gör det på olika sätt .

Sen tycker jag att galan kan vara en rosa/blå bandet gala.

Kram på Er alla

Var rädda om varandra

onorrman
0

Hej på er där ute! Här dyker det upp en man till, Ola var namnet. Jag är helt ny i cancer världen. Jag insjuknade i någon form av cancer för 5-veckor sedan och för ca en vecka sedan fick jag veta vad jag hade åkt på. Binjurebarks cancer och det visar sig att jag och 15 personer till drabbas per år. Lite udda helt enkelt. Så nu väntar en arg behandling på 5-dagar, men det är väl ett sekundärt problem.

Det vore intressant om någon av er har erfarenhet av denna cancerform, skriv en rad i såfall.

mvh.Ola

Denna kommentar har tagits bort.
Lena1971
0

Jag ska passa på att påminna om [Lönnrummet](Jag ska passa på att påminna om Lönnrummet, den låsta forumgruppen vi har här på cancer iFokus.), den låsta forumgruppen vi har här på cancer iFokus.

#3 Ola, hur går det för dig?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Lena1971
0

Jag puttar upp den här tråden, och när jag ändå är i farten efterlyser jag en manlig Medarbetare

Hoppas någon känner sig manad! Kontakta mig om ni vill veta mer!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus