Livsglädje spelar in.
Min morbror har vart sjuk nu i ca 1 års tid i akut leukemi. Han fick detta när han vart 72 år gammal. Och när man får detta i den åldern så är det snabb dödlig utgång.
Men…….
Trots att läkarna avslutade all behandlig för 2 månader sedan så är det krut i "gubben". Han mår så pass bra han kan. Han kan gå själv nu utan hjälp av sin rollator som han fick använda när det var som mest illa.
Läkarna gav honom 3 veckor att leva efter avslutad behandling. Men han trotsar detta verkligen.
Visst….tyvärr kommer det att gå åt det hållet som läkarna sa innan…men så länge han kan hålla sej uppe och är hyfsat pigg så får man vara glad.
Så där ser man vad lite krut och livsglädje kan göra.
Det är roligt att höra dessa historier och jag har en "pappaskusin" som haft leukemi i 8 år och fyller nu 70 år i år!
Livsglädje har han också!
Jeremina….8 år!!!
Helt otroligt. För det jag hört är att leukemi i den åldern är ganska genast dödlig. Men det stämmer ju inte fullt ut då.
Härligt!! 
#2 mia-38 Han äter en ny medicin som håller honom frisk men en biverkan är att han mår illa på morgonen..härligt ja! 

Förlorade min pappa imorse efter att han haft cancer i 6år. läkaren gav honom ett år men han var verkligen en som inte gav upp. Nu de sista 2 veckorna var han verkligen jättedålig men han förlorade inte hoppet endå.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Beklagar sorgen Mona22.
Kram till dej
Jag beklagar sorgen Mona.
Fem extra år! Mot vad läkarna sa. Han måste ha varit en kämpe, din pappa!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus

Jodu han har alltid varit en sån som inte ger upp i första taget och jag har blivit likadan. inga småsaker har fått mig att ge upp och det är bra.
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Beklagar sorgen Mona22. Jag vet hur det är att mista en nära anhörig just i denna sjukdom.
Mia38 Du har en morbror som är verkligen stark. Min pappa var med likadan men i slutet orkade han bara inte mera. Jag hoppas att din morbror får må ändå hyfsat ok den tiden han har kvar.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!