Medicinska studier
Jag har hört att det är bra att vara med i studier när man blir sjuk. Då håller läkarna extra koll, så man är i tryggare händer än annars.
Det låter rimligt att det är så, så hade jag blivit erbjuden att vara med hade jag tackat ja.
Men nu har jag blivit utvald till ett forskningsprojekt om bröstcancer och återfall. De ska titta på vilka faktorer som spelar in, för att bättre kunna förutsäga vilka kvinnor som klarar sig och vilka som får återfall. Låter väl bra? 
Jag tänker tacka ja förstås. För min del gör det väl ingen nytta, men det kan ju bidra till att andra kvinnors prognoser blir bättre.
Är det någon annan som är med i en studie?
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Min mamma gick med i en studie (en ny medicin skulle testas, som visade sig vara framgångsrik) när hon fick sin bröstcancer för många år sedan (allt gick bra och hon är "friskförklarad" från cancern).
Och nog hade de extra koll på henne allt! Hon hade fullt upp med att rapportera och testas och kollas - men hon såg det som något positivt, något hon kunde göra "för eftervärlden".
Känslan av bemötandet hon fick var nästen "VIP".
Hon blev "skönhetsopererad" i bröstet, något senare, för att rätta till "ojämnheter". Därefter bad hon att få det andra bröstet justerat för att få samma storlek på båda brösten. Denna "skönhetsoperation" ställde sjukhuset upp med utan knot och hon fick sina operationstider mycket snabbt (inga väntetider att tala om). Min mamma knappt 70 år när hon fick sina "skönhetsoperationer" gjorda.
Allt för att hon ställt upp i en studie under sin sjukdom.
Jag anser att det är hedervärt att ställa upp på studier av det här slaget! Och så ofantligt viktigt! Jag skulle vilja säga: Tack för att ni gör det!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Är du helt friskförklarad Lena? Cancermässigt menar jag. 
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#1 Du bekräftar vad jag hört, att det lönar sig att vara med i studier. Och det tycker jag är rätt - man vet inte om man vinner eller förlorar på det själv, utan det är något man gör för andra.
#2 Yes box, jag är frisk. Cancermässigt… 
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus