Cancer iFokus

Cancer

Etikettförebygga
Läst 4284 ggr
Lena1971
0

Choklad!

Det är tur att choklad är så fantastiskt nyttigt. Det vore slöseri om något så gott skulle vara onödigt.

I Expressen kan man läsa om vilka nyttigheter kakao innehåller, bl.a epicatechin, theobromin, antocyaniner (låter giftigt men stärker immunförsvaret), tryptophan m.fl.

Äter man mycket choklad kan alla de nyttiga ämnena förbättra chanserna för att man klarar sig från cancer, hjärtsjukdom, diabetes och stroke.

Är det inte lysande?

Källa

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Denna kommentar har tagits bort.
Lena1971
0

Nyfiken Vital kan man hitta mycket intressant. Bl.a kan man läsa utförligt om alla nyttigheter choklad innehåller.

Att choklad är uppiggande och bra för blodtrycket vet ni säkert. Men visste ni att det vidgar luftvägarna, och därför är bra vid astma? Och att mörk choklad innehåller dubbelt så mycket antioxidanter som mjölkchoklad? Eller att kakaoskal kan ge frisk hy?

Att vi människor har tillgång till choklad beror förresten på guden Quetzalcoatl, den befjädrade ormen. Han hämtade ner kakaoträdet till jorden från himlen.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Chestnut
0

Spännande läsning!

Äter mest choklad för att det är gott, särskilt 70% med mint eller hallon i… Mums. Men nu har jag en ursäkt för att öka på mitt intag lite grann Flört

Med vänliga hälsningar
Chess

Lena1971
0

Inne på Choklad iFokus finns flera artiklar om choklad. Här är ett urval:

Jag valde, naturligtvis, ut artiklar som handlar om hur nyttig choklad är… Kanske mest för att rättfärdiga för mig själv den mängd choklad jag äter. Tyst 

#3 Hallon är också sprängfyllt med antioxidanter, så choklad med hallon i måste vara rena hälsokuren?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Chestnut
0

#4 Så sant så Skrattande hehe, bäst att köpa en chokladkaka nu när kroppen bara bråkar med mig (eller ännu hellre, be mamma köpa en) Oskyldig

Med vänliga hälsningar
Chess

Lena1971
0

#5 Gör det, så får du lite för både kropp och själ och hjärta. Glad

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus