I taket lyser stjärnorna
"I taket lyser stjärnorna" (skriven av Johanna Thydell) är en brutal bok rent ut sagt. Handlar om en ensamstående mamma och hennes kamp mot bröstcancer. Huvudperson är dock hennes tonårsdotter. Boken har blivit film med.
Grät mig genom boken.
Filmen stämde inte helt med boken (vilken film gör det?) men är absolut sevärd!
Med vänliga hälsningar
Chess
Jag är lite känslig för sorgliga böcker, så jag vet inte om jag törs läsa när du beskriver boken som brutal. Men du rekommenderar den?
Har den någon sorts lyckligt slut?
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Jodå den har på sätt och vis ett lyckligt slut även om mamman förlorar sin kamp.
Rekommenderar den absolut! Gav i alla fall mig ett nytt perspektiv på saker och ting. 
Med vänliga hälsningar
Chess
Det låter ju lovande. Jag ska se om jag hittar den. Och om jag törs läsa den… 
Mvh Lena
Den har filmatiserats också. 
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Har du sett den, Johanna? Var den bra? Verkar som Chestnut rekommenderar boken hellre än filmen.
Mvh Lena
Ja, boken är bättre, men filmen är bra. som filken tonårsfilm som helst egentligen. en bok är ju alltid mer innehållsrik, men kan man av ett eller annat skäl inte läsa en bok, så finns filmen.
Jag hyrde filmen på biblioteket.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Har sett den, så bra film sorglig men värd att se..
Har aldrig läst boken, men sett filmen. Hela jag och mitt kompisgäng satt och grinade på slutet på bio. Otroligt sorligt!
Om boken är mer sorlig än filmen kommer jag nog aldrig klara av att läsa den, när jag knappt klarar av filmen på slutet.
Då ska jag läsa boken också..vilken film är bättre än boken??
Vi var och såg filmen på bio och den är bra. Sedan köpte jag boken men har inte hunnit läsa den.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Boken + filmen är sjukt bra! Förutom hennes mamma handlar den om Jennas kamp i skolan, kompisar och fester. Kan man svika en kompis för att bli populär själv? Och hur ska hon få skolans snyggaste kille att bli intresserad av henne?
Tycker verkligen att alla borde läsa boken. Har läst den säkert 20 gånger och tårarna rinner varenda gång.
/Isa
När jag var med min klass och skulle se den å bio*Roxy* då typ 2veckor innan det hade min farmor dött så jag klara inte av att se den jag kolla tio min ibörjan och sen sat jag där ute hela tiden mina lärare var sådär måttligt glada
#13 Den reaktionen är jag fortfarande rädd för, att jag inte ska orka se eller läsa något som ligger så nära. Så jag har inte vågat ge mig på varken filmen eller boken.
Jag beklagar sorgen efter din farmor, idolph. Var det nyligen hon gick bort?
Kram!
Mvh Lena
det var den 25 augusti 2009 jag kommer ihåg det så väl en grejj jag aldrig glömmer då jag fick veta det på bussen på väg hem från dansen:(