Kolla hjärtat
Min pappa har vart hes bra länge. Ända sedan de konstaterade att han hade cancer.
För ca en månad sedan så fick han så svårt att andas,,,han fick ont i sidan bak….han blev mycket lätt andfådd.
Läkarna lyssnade på hjärtat och sa att det är inga problem med det. Men de kan inte förklara varför pappa blev som han blev…eller är än.
Nu hade mamma läst en artikel om en camcersjuk där det var samma symptom…och denne fick rådet att kolla upp hjärtat med EKG.
Så nu ska mamma begära att de kollar upp pappas hjärta med…men man kan ju undra varför de inte redan gjort det??!!
Nån som känner igen detta?
Blev det någon ekg? Det blev väl fullt upp med annat i stället?
Jag vet inte alls vad de har för rutiner när det gäller att undersöka patienten bortanför den akuta sjukdomen. Det borde betyda mycket för det allmänna måendet tycker man.
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
De har inte tagit EKG än…men säkerligen på måndag.
Ett EKG tar dryga minuten att koppla på (sedan ska det ju tolkas av en läkare med men det går på några minuter det med) så jag är förvånad över att de inte har gjort det. 
Utrustningen finns liksom på varenda vårdavdelning, vårdcentral och akuten i princip, en undersköterska kan klistra på elektroderna.
Med vänliga hälsningar
Chess
Fattar heller inte varför det inte gjort det.
Och jag hoppas verkligen att de tar det nu då!!
Vet fler som sagt att deras anhöriga gått bort just på grund av att hjärtat inte orkade. Man tror ju att de ska gå bort av själva cancersjukdomen…