Cancer iFokus

Cancer

Etikett: allmänt-övrigt
Läst 2809 ggr
[mia-38]
0

Rosa Bandet-galan

Det är nu på TV 3

Bra musik och sen kan man skänka pengar.
Tänker ni skänka nåt?

Agilis
0

Jag hoppade faktiskt galan. Det är för nära och jag mår för dåligt! Det är skönt att slippa tänka på cancer ibland. Rosa bandet har jag inte skänkt några pengar till, jag har min röd/vita rosett och blodcancerföbundet nära hjärtat.

Halvdansken
0

Håller fullständigt med dig Agilis.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[mia-38]
0

Erkänner att jag inte tittade heller.

Lena1971
0

Jag tittade inte jag heller… Jag har haft så fullt upp med annat, så jag missade totalt att det var bröstcancermånad nu i oktober.

Men skänka pengar till forskning kan man ju göra året om, om man vill det!

Var det någon som såg galan?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

signemo
0

Hej. Jag var där. Hade vunnit biljetter. Var en ev de första som startade insamling. MIn bröstcancer sjuka vännina var med mig. Hon går nu hormonbehandling.

En fantastisk kvinna som upptill sin cancer är helt blind.

Nått som jag funderat över är varför man inte kunde ha en gemensam gala tillsammans med prostatacancer o testikelcancer.

Var rädda om varandra

Fridaybrew
0

#5 Frågan är varför inte en enda cancergala tycker jag. Men bröst är ju sexigare och "säljer" in cancer bättre om man säger  så.  För egen del så tycker jag det är fjantigt och outbildat att låta cancersorter slås om bidrag. De enda som vinner på det är inte de med cancer utan reklambranchen.

Vill helst ha en cancerpanel som består av ledande cancerforskare från olika "cancersorter" som uttreder vart pengarna gör mest nytta. För just nu är det mer att man skänker till den sorten som är på "modet".

/Fridaybrew

Lena1971
0

Jag tycker månaderna för bröstcancer och prostatacancer är bra, men jag håller med Fridaybrew och Signemo ändå. En gemensam gala för alla cancersorter vore bra. Då skulle inte den tredje stora gruppen bli bortglömd heller, ändtarmscancer.

Är det pinsamhet som gör att så mycket mer fokus sätts på bröst än på prostata, och mer på prostata än ändtarm och tjocktarm? Skäms man mer om cancern drabbar "under bältet"? I så fall är det verkligen dags för omtänk.

Hur många här inne vet att kolorektal cancer är en av de tre stora cancerformerna, tillsammans med bröst- och prostatacancer?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

signemo
0

Håller helt med om att det räcker gott med en enda cancergala. Det finns ju många olika sorters cancer. Ingen nämnd så glömmer jag ingen.

Det är en hemsk sjukdom. Var man än har den i kroppen. Många klarar sig. Dock inte alla. All forskning behövs. Men gärna en övervakning över hur pengarna som skänks används och kommer till nytta. Och då inte bara med glättiga filmsnuttar.

Var rädda om varandra