Cancer iFokus

Cancer

Etikettfamilj-vänner-berörda
Läst 2792 ggr
ronnefall
0

Känns tungt

Hej! Min kära lilla mamma har lungcancer som ha spridit sig till en lymfkörtel och runt luftstrupen. Nu har vi precis fått veta att min mamma har metastaser utspritt i levern och att det är obotligt. Hon har en pågående behandling men cytostatika och har fått två omgångar redan, men nu avbryts den planerade strålbehandlingen p.g.a. upptäckten av levercancer. Det känns så tungt! Det positiva hittills är att hon mår jättebra under cellgiftsbehandlingen och de är glatt överraskade på onkologen att hon är så pigg för övrigt och alla hennes andra värden är bra.

Är det någon som vet om det brukar ta slut väldigt fort eller om det beror mycket på hennes inställning och starka livsvilja? Hon har ju inte ont, mår inte illa och är nästintill som vanligt.

Hör gärna av dig! Jag behöver prata med folk som har erfarenheter.

[mia-38]
0

Hej på dej

Förstår att det är tungt och tufft.

Jag vet just inget om just den cancer-sorten hon har.
Men livsviljan och lite jäkla anamma brukar hjälpa lång.

Jag hoppas innerligen att hon kan leva ett tag till utan besvär.

Kram till både dej och din mamma.

Lena1971
0

Hej Ronnefall!

Jag förstår att du inte har det lätt nu. Det är inte roligt att se föräldrar bli sjuka, hur gammal man själv eller de än är.

Jag tyckte ändå att det lät väldigt positivt att din mamma håller humöret uppe och mår bättre än vad de förväntar sig på onkologen. Jag tror som Mia, att livsglädjen betyder mer än man föreställer sig. Kanske lever hon längre på det? Säkert lever hon bättre.  

Är du ensam om att stötta din mamma? Jag har inte med det att göra, men jag vet hur tungt det är när man är ensam om att få (ta) ansvar.

Kram
Lena

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus