Cancer iFokus

Cancer

Etikettpersonliga-berättelser
Läst 2120 ggr
Lena1971
0

Sista halvårskontrollen

Jag är alltid nervös när jag ska till onkolog eller genomgå mammografi. Annars tänker jag inte så mycket på återfallsrisk mm, men det tar jag igen när jag sitter i väntrummet på ett sjukhus. Då är det svettigt! Förvånad

Idag var jag iaf på sista halvårskontrollen. Jag blev mer nervös än vanligt under undersökningen, för läkaren var mer grundlig än någon annan varit. Lyssnade på hjärta och lungor, tog god tid på sig att känna igenom bröst och nyckelben och dessutom mage.

Så allehanda tankar rann igenom mitt huvud. Jag var helt säker på att han hade känt något konstigt eftersom han var så noga… Men allt var bra!

Jag glömde bara att fråga. Hur fungerar det i fortsättningen? Mammografi har jag förstått att det blir var 18:de månad, men blir det fler läkarkontroller? Eller är det "bara" mammografi nu?

Någon som vet?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Chestnut
0

Usch ja, vänterum är det värsta. Hela miljön skriker sjukhus, läkaren är ofta sen, tankarna virvlar..

Härligt att allt var bra i alla fall Skrattande Har inte en aning om hur det funkar sen, tyvärr.

Ska själv på ett läkarbesök imorgon, efter min knäoperation (inte cancerrelaterat). Är inte ett dugg nervös än, trots att jag kanske måste genomgå en till operation - men nervositeten kommer väl imorgon!

Med vänliga hälsningar
Chess

Mads
0

Vad skönt att allt gick bra Lena !

Amor Vincit Omnia

Lena1971
0

#1 Ja, varför är läkare alltid sena?? 
Lycka till med läkarbesöket Chestnut!

#2 Det känns bra. Nu kan jag glömma det ett tag igen! Glad

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Chestnut
0

#3 Tack! Glad Läkaren var 35 minuter sen, besöket varade i 10 minuter.. Men besöket gick bra och den läkaren är guld värd så väntetiden känns inte så jobbig i efterhand. Är mest när man sitter där Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

Lena1971
0

Som tur är brukar de ha kul tidningar i väntrummen. Man kan nästan alltid hitta sysselsättning!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

JILE
0

Skönt att det gick bra Lena, det måste vara nervöst på återkontroller.

Kram Jile

[nadi]
0

Va bra att det har gått bra för digGlad

alltså hos mig blir det så att första året efter avslutat behandling blir det kontroll  var tredje månad, sedan de följande två åren 2 gånger om året och de sista två åren en gång om året.

Nu kan det ju vara så att vi inte hade samma cancer men jag tycker att de borde ha likadana uppföljningar….'

Kram Nadine

Lena1971
0

Jag tror det kan bli alla möjlig varianter på uppföljningar beroende på typ av cancer. All cancer är ju inte lika farlig, och det kan vara olika återfallsrisk. Min är 10%.

Eller, för att vara mindre negativ, min friskhetschans är 90%! Flört

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

[mia-38]
0

Vad härligt Lena.

Kram till dej.Skrattande