Vad säger man?
En vän till mig håller på att förlora sin fru i cancer. Vi träffas ibland och pratar i telefon ibland. Men varje kväll när jag vet att barnen somnat skickar jag ett sms till honom. Jag vet att han känner sig väldigt ensam när det blir tyst i huset… Skriver att jag tänker på honom, att han inte är ensam osv. Men nu är det slut på ord. Jag vet inte längre vad jag ska skriva. Och jag vet att han uppskattar mina små sms jätte mycket! Så jag vill verkligen inte missa någon kväll bara för att jag inte vet vad jag ska skriva!
Givetvis vill jag att det ska komma ur hjärtat, men min hjärna går på låga varv nu så jag kommer inte på något mer än att jag verkligen tänker massor på honom och att jag tycker oerhört synd om honom! Och jag känner mig hjälplös!
Vad tror du om att berätta något som hänt under dagen, eller något intressant du läst i tidningen, kanske tipsa om något tv-program? Något som hör vardan till. Eller bara säg hej, hur är det, och ta det därifrån.
Jag har inte så många förslag känner jag. Kanske någon annan kommer på något bra?
Det viktigaste är ju just att veta att någon har en i tankarna. Sånt värmer. Så det kanske inte gör något om du upprepar dig ibland. "Tänker på dig" är en bra avslutning på vilket sms som helst.
Du ska se att det löser sig!
Kram!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus

I dag får hans fru äntligen komma hem! Hoppas så mycket att hon får vara hemma över jul!
Tack för tipsen! Det är ingen dum ide att skriva "vardags saker"!
Jag önskar också dina vänner att hon får fira jul hemma! Och om inte, så är det nog skönt för henne att bara få vara hemma ett tag.
Kramar!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus