Oväntade stygn...
Jag gick till min vårdcentral i fredags, hade små sår nere vid foten. men hon sa att det inte var någon fara med dom. Hon frågade även om jag hade några andra "märken" på bena. Då visade jag ett födelse märke vid sidan av knät som såg lite halv skumt ut. fläcken var ca 8-9 mm långt och 5 mm brett med svarta "prickar/fläckar" i.
Hon han titta på den i ca 1 sekund innan hon sa att den måste vi ta bort. ok, tänkte jag, nu får jag väl komma in en annan dag.
Nej då, vi gick raka vägen in till behaldlingsrummet. Ringde min sambo o sa att jag behövde han, är Väldigt rädd för sprutor :) Så, han kom dit. Jag fick en bedövningsspruta, dom skar bort märket (ganska mycket runt om) och jag fick sy 4 stygn…
Nu väntar jag bara på provsvaren… och om jag ska vara ärlig så är jag ganska orolig….
Någon som vart med om liknande?
alla dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet
Hej motherangel,
vilka snabba ryck av läkarna, det är man inte van vid i vanliga fall.
Själv har jag inte varit med om det men min morbror hade en liknande grej på halsen som de tog bort för några år sedan. De undersökte det de tog bort och det visade sig att han har nån form av hudcancer som inte ska vara farlig, tycker det låter lite knepig men så sade läkarna. Men för han är allt som vanligt.
Jag hoppas att jag inte gjorde dig orolig men det kommer nog säkert att lösa sig för dig.
Håller tummarna….
Kram
Hej :)
nej då, du har inte gjort min mer orolig :) går inte
ofarlig typ av cancer? hmm.. den va ny
Tack :)
Kram
Ja jag tyckte det låter knepig jag också, men jag är ju inte heller så pass insatt i alla cancerformer som finns heller men som sagt så sade de och han har ju inga besvär eller liknande.
Inget att tackar för
det var så lite så…..
När räknar de med att du får svaret?!?
Hoppas det går lika bra för dig som det gjorde för min morbror…..
Kram
inte jag heller.. men ofarliga och cancer passat inte i samma mening
ja du… vet ej.. frågade inte hur lång tid den skulle ta, men har hört av andra att det ska ta runt 3 veckor
hoppas jag med *håller tummarna*
kram
Idag har jag teletid med lärkarn, någon gång under eftermiddagen…
Hoppas du får de svar du vill ha från läkaren, Motherangel!
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Allt lugnt! *puh*
så nu slipper jag vara orolig :)
Skönt att höra! 
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus