Proppar i lungorna
Nu har pappa fått diagnosen…äntligen.
Han har haft svårt att andas nu i säkert 6 månader…de har inte kommit på vad det kan vara för fel och struntat i det.
Läkarna alltså.
För två veckor sedan blev han inlagd igen med jättehög sänka. Då såg de att han hade svamp i halsen. Han fick botemedel mot detta.
Nu igår morse så kunde han inte gå upp ur sängen..så andfådd var han. Så mamma ringde ambulans.
Nu ligger han på hjärt- och lungavdelningen med proppar i lungorna. De hade sett något vitt på röntgen innan men visste inte vad det var. Nu tror de att de vita var propparna.
Förra gången fick han en propp i armen och då kunde de inte ge Varan pga det kunde göra så att tumören i magen hade kunnat börja läcka.
Vi ska in idag och se hur det är med honom.
Jag hoppas han klarar även denna pärsen.
Men hur pass allvarligt är det med proppar i lungorna?
Mamma vill som vanligt inte tala om hur det ligger till utan hon tar det inte så allvarligt.
Är det inte allvarligt?
Jag tycker det låter så…
Ibland förtvivlar man verkligen. Sex månader utan diagnos! Det är nästan så jag undrar över om ni ska vända er till en ombudsman och fråga om det här är riktigt. Man vill ju känna sig trygg i att läkaren har intresse för sina patienter.
Håll modet uppe, Mia!
Kram
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Min man har tumörer i bukspottkörteln och metastaser på lungorna. Det hela började med hosta som sen vid röntgen visade sig bero på lungproppar. Han började också med Varan först men när de sen såg att det fanns tumörer fick han genast sluta med det. Så nu tar han en spruta Fragmin varje dag. Han har genomgått två stycken behandlingar och vid den sista hade tumörerna stoppat upp lite och t o m gått tillbaka. Lungpropparna hade försvunnit helt. Vi blev ju otroligt glada för allting. Efter två månaders uppehåll kom vi ner på jorden igen. Tumörerna har växt och nya lungproppar har bildats. De ökade då dosen på Fragminet.
Och där är vi nu. Den tredje behandlingen ska börja nu på onsdag och hur det står till med propparna får vi inte veta förrän de tar nästa röntgen.
Så klart man är orolig. För precis alltilng. Och speciellt som min man bara blir sämre hela tiden.
Hälsn Margaretha
Lungproppar behöver inte vara farligt, inte när man ligger inlagd och är under vård.. Beror helt på vilka kärl som har proppats igen. Är ju tyvärr rätt vanligt med lungproppar i samband med cancer 
Med vänliga hälsningar
Chess
Hej på er.
Vart inne hos pappa igår och det var ingen större fara med han. Han har fått Waran nu. Han ska ligga inne till tisdag då han ska få sin behandling igen. Denna behandling har gjort så att cancermarkören visar att cancern har sjunkit till hälften!!
Vi är jätteglada….
Kan han bara hålla från alla biverkningar som blir av cytostatikan så kommer han att hålla ett bra tag till. Det är krut i farsgubben min. 
Woooot!
Härligt med goda nyheter! 
Mvh Lena
Sajtvärd på Cancer iFokus
Underbart att höra. Håller tummarna för honom.
En tuffing till farbror

#2. Får man inte ta Waran när man har tumörer? Vad kan hända då?
Min man är ju i behandling för cancer i munnen, men spridning till lymfkörtlarna, och han fick en blodpropp i benet. Men han får Waran, fast att vi inte är säkra på att cancern är helt borta.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#8 Då pappa var som värst så kunde de inte ge waran då han fick en propp i armen. De var rädda att tumören skulle börja läcka.
Men nu har den minskat så pass att de kan ge honom det.
Så det beror nog både på hur stor tumören är och vart den sitter.