Cancer iFokus

Cancer

Etikettbehandlingar
Läst 4727 ggr
Maria
1

Operation i hjärnan

Är det någon här som har erfarenheter av operation i hjärnan och vill dela med sig.

/Maria

Lena1971
0

Jag vet att det finns två stycken, en man som hade hjärncancer som barn, och en kvinna vars man hade tumörer i hjärnan. Jag hittar inte deras inlägg just nu tyvärr. Hoppas de tittar in i stället.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

Jag träffade en gammal arbetskamrat (läkare) igår och det är två år sedan nu i januari som hon blev opererad för ett stort meningiom i hjärnan och det var så skönt att höra henne berätta och hon är ju ganska kunnig eftersom hon själv är läkare.

Hon gav mig också en massa förklaringar på mina konstiga symtom och berättade om hur man mår efter operationen osv.

Idag arbetar hon fulltid och är helt återställdGlad

/Maria

Lena1971
0

Det gör mycket att höra ´historier med lyckliga slut när man ska igenom svårigheter själv. När jag drabbades av bröstcancer och skulle behandlas hade jag två stöttande väninnor som berättade om hur deras väninnor klarat sig. Det gjorde gott att höra.

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

Nu är det januari och denna månaden ska jag få tid till operation. Det är med blandade känslor  jag välkomnar det nya året.

Skönt att operation ska bli av men samtidigt är jag ganska rädd nu när det närmar sig.

/Maria

Lena1971
0

Jag sympatiserar med dig. Operationer är läskiga. Man får tänka på att de är till för den goda hälsan!

2011 ska förresten bli ett fantastiskt år, så du kan luta dig tillbaka och ta det lugnt! Flört

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

Nu har jag fått ett datum.Obestämd

Inläggning 26/1 och operation 27/1.

/Maria

Lena1971
0

Behöver du göra några särskilda förberedelser inför operation eller är det bara att dyka upp och låta dem ta hand om allt?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

Jag kommer få skriftlig information som är mer detaljerad. Men jag antar att man går igenom allt dagen innan och tar en del prover.

/Maria

Lena1971
0

Det låter troligt. Det brukar väl vara möte med narkosläkare och så.

Nu först ser jag att du har en blogg! Den ska jag besöka. Glad

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Lena1971
0

Bumbleboo, hur har det gått? Jag har sett att du är här och skriver igen, så jag gissar att det har gått bra?

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

Det har gått bra. Hela tumören är borta. Tyvärr fick jag besked idag att det var en elakartad cancertumör med nr. 3 på skalan av 1-4 där fyra är värst.

Så nu har jag gjort en LP idag och på tisdag ska man röntga ryggen för att se om det finns något mer i spinalvätskan som finns i hjärnan och ryggkanalen.

Sedan blir det onkologen som bestämmer om strålning, cytistatika eller båda delarna.

/Maria

Lena1971
0

Åh, jag håller tummarna för att det inte ska ha hunnit sprida sig! Och blir det strålning eller cytostatika, det klarar man. Det är inte roligt, men bådadera är beprövade botemedel.

Jag är glad att operationen gick bra. Det måste vara skönt att ha den avklarad!

Kram!

Mvh Lena
Sajtvärd på
Cancer iFokus

Maria
0

Visst är det underbart att operationen är avklarad men hela tiden  så har alla läkare jag träffat varit så säkra på att det varit godartat så det kom verkligen som en överaskningObestämd

Jag har inte ens funderat i cancerbanor.

/Maria

[Tobbe-Rutgersson]
0

jag hade/har en tumörte i hjärnan  , skriv pm till mig om du vill veta hur det var för mig , vissa kan ju vara kännsliga   fast det gick ju jätte bra